Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/3497
acessibilidade
Title: FPD- PROCESSODESIGN®: web strategy for agency’s website
Authors: Peres, Ana Filipa de Castro e Quadros do Carmo
Orientador: Gomes, João Faria
Keywords: Market structure
E-business
Firm
Marketing strategy
Issue Date: 2011
Citation: PERES, Ana Filipa de Castro e Quadros do Carmo - FPD- PROCESSODESIGN®: web strategy for agency’s website [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2011. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/3497>.
Abstract: FPD- Processodesign is a Design & Advertisement agency that intends to be revolutionary in the Portuguese market and aims to go abroad. In order to that, a website is an extremely necessary tool. A study was made about the advertisement market in Portugal, along with its way of function, to create the agency. As a way to the growth of the agency, along with its awareness, it has been decided that a good project would include the development of a website, so it would be easier to expose projects and also to become more competitive against market leaders and bigger agencies. This project presents a study made about the advertisement market in Portugal along with its function and it also intends to show the online world: International Marketing and Internet, factors related to the will of growth, differences between e-business and e-commerce that most times are confounded and taken by the same thing, although they are totally different, and online optimization tools like Affiliate Marketing and CRM. The market components explanation and the propagation of online businesses solidify the need that Processodesign has to implement a website to succeed in the market. The use of online tools inside the website highlight the great bet it is. Combined with these factors, the company is presented along with a Web Strategy that is the basis for the website implementation because it specifies the strategy that is going to be presented on the website. Web Strategy, along with optimization tools, clarifies the necessity that the agency has to have a website to prevail in the market since there are companies well solidified.
FPD- Processodesign é uma agência de Design & Publicidade que tem como objectivo ser revolucionária no mercado e que tenciona expandir-se internacionalmente. Para isso acontecer, ter um website é fundamental. Para a criação da agência foi feito um estudo sobre o mercado publicitário em Portugal assim como sobre o seu funcionamento. Como forma de crescimento da agência, assim como do crescimento da sua notoriedade, foi decidido que um bom projecto incluiria a criação de um website para ser mais fácil expor o trabalho e também a tornar mais competitiva contra agências maiores e líderes de mercado. Este projecto mostra o estudo feito sobre o mercado em Portugal bem como o seu funcionamento e explica o mundo online: desde o Marketing Internacional e a Internet, factores relacionados com o crescimento, diferenças entre e-business e e-commerce que várias vezes são confundidos e tomados pelo mesmo, embora sejam completamente diferentes, e ferramentas de optimização online como o Marketing Afiliado e o CRM. A explicação das componentes do mercado e a propagação de negócios online solidificam a necessidade que a Processodesign tem de criar um website para vingar no mercado. O uso de ferramentas online dentro do site evidenciam a boa aposta que é. Juntamente com estes factores é apresentada a empresa e uma estratégia Web que é a base de implementação do site pois especifica a estratégia que irá estar presente no site. A estratégia Web, em conjunto com as ferramentas de optimização, evidencia a necessidade que a agência tem de ter um website para vingar no mercado visto que existem empresas bem solidificadas.
Description: JEL: L- L1 - Market Structure, Firm Strategy, and Market Performance; L2 - Firm Objectives, Organization, and Behavior; L81-Retail and Wholesale Trade; e-Commerce; L82 - Entertainment; Media M- M3 - Marketing and Advertising
URI: http://hdl.handle.net/10071/3497
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
tese-_FINAL_IMPRESSAO.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.