Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/33986
Author(s): Zhou Huiling
Advisor: Pereira, Rúben
Date: 14-Jan-2025
Title: Generative artificial intelligence and the reshaping of future education: Capability characteristics and application trends
Reference: Zhou Huiling (2024). Generative artificial intelligence and the reshaping of future education: Capability characteristics and application trends [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33986
Keywords: Inteligência artificial -- Artificial intelligence
Educational forms
Transformação digital -- Digital transformation
Educação -- Education
Application scenarios
Formas educativas
Cenários de aplicação
Abstract: This study is based on the characteristics of the current era of artificial intelligence and the status quo of school education development. This thesis introduces the latest development of Generative Artificial Intelligence technology, analyzing the connotation, technical content and main characteristics of Generative Artificial Intelligence technology. This thesis analyzes the core competence and typical educational application of Generative Artificial Intelligence represented by the large-scale language model developed in China, and reveals the application of GenAI in the field of text generation, language understanding and so on. The research also emphasizes that the deep application of Generative Artificial Intelligence in education will promote the transformation of educational relations, the intelligent upgrading of educational environment, the innovation of educational resource allocation, the reshaping of intelligent teaching methods, and thus promote the reshaping of human education and learning paradigms. The main measures and paths of education reform in the intelligent era aim to provide guidance for the successful practice of education reform and contribute to the steady development of school education under the trend of artificial intelligence.
Este estudo é baseado nas características da era atual da inteligência artificial e no status quo do desenvolvimento da educação escolar. Esta tese apresenta o mais recente desenvolvimento da tecnologia de Inteligência Artificial Generativa, analisando a conotação, o conteúdo técnico e as principais características da tecnologia de Inteligência Artificial Generativa. Esta tese analisa a competência central e a aplicação educacional típica da Inteligência Artificial Generativa representada pelo modelo de linguagem em larga escala desenvolvido na China e revela a aplicação da GenAI no campo da geração de texto, compreensão da linguagem e assim por diante. A pesquisa também enfatiza que a aplicação profunda da Inteligência Artificial Generativa na educação promoverá a transformação das relações educacionais, a atualização inteligente do ambiente educacional, a inovação da alocação de recursos educacionais, a reformulação de métodos de ensino inteligentes e, assim, promoverá a reformulação dos paradigmas de educação e aprendizagem humana. As principais medidas e caminhos da reforma educacional na era inteligente visam fornecer orientação para a prática bem-sucedida da reforma educacional e contribuir para o desenvolvimento constante da educação escolar sob a tendência da inteligência artificial.
Department: Escola de Tecnologias e Arquitectura
Degree: Mestrado em Tecnologias Digitais para o Negócio
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Master_zhou_huiling.pdf865,23 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.