Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/33986
Author(s): | Zhou Huiling |
Advisor: | Pereira, Rúben |
Date: | 14-Jan-2025 |
Title: | Generative artificial intelligence and the reshaping of future education: Capability characteristics and application trends |
Reference: | Zhou Huiling (2024). Generative artificial intelligence and the reshaping of future education: Capability characteristics and application trends [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33986 |
Keywords: | Inteligência artificial -- Artificial intelligence Educational forms Transformação digital -- Digital transformation Educação -- Education Application scenarios Formas educativas Cenários de aplicação |
Abstract: | This study is based on the characteristics of the current era of artificial intelligence and the status quo
of school education development. This thesis introduces the latest development of Generative
Artificial Intelligence technology, analyzing the connotation, technical content and main characteristics
of Generative Artificial Intelligence technology. This thesis analyzes the core competence and typical
educational application of Generative Artificial Intelligence represented by the large-scale language
model developed in China, and reveals the application of GenAI in the field of text generation, language
understanding and so on.
The research also emphasizes that the deep application of Generative Artificial Intelligence in
education will promote the transformation of educational relations, the intelligent upgrading of
educational environment, the innovation of educational resource allocation, the reshaping of
intelligent teaching methods, and thus promote the reshaping of human education and learning
paradigms.
The main measures and paths of education reform in the intelligent era aim to provide guidance
for the successful practice of education reform and contribute to the steady development of school
education under the trend of artificial intelligence. Este estudo é baseado nas características da era atual da inteligência artificial e no status quo do desenvolvimento da educação escolar. Esta tese apresenta o mais recente desenvolvimento da tecnologia de Inteligência Artificial Generativa, analisando a conotação, o conteúdo técnico e as principais características da tecnologia de Inteligência Artificial Generativa. Esta tese analisa a competência central e a aplicação educacional típica da Inteligência Artificial Generativa representada pelo modelo de linguagem em larga escala desenvolvido na China e revela a aplicação da GenAI no campo da geração de texto, compreensão da linguagem e assim por diante. A pesquisa também enfatiza que a aplicação profunda da Inteligência Artificial Generativa na educação promoverá a transformação das relações educacionais, a atualização inteligente do ambiente educacional, a inovação da alocação de recursos educacionais, a reformulação de métodos de ensino inteligentes e, assim, promoverá a reformulação dos paradigmas de educação e aprendizagem humana. As principais medidas e caminhos da reforma educacional na era inteligente visam fornecer orientação para a prática bem-sucedida da reforma educacional e contribuir para o desenvolvimento constante da educação escolar sob a tendência da inteligência artificial. |
Department: | Escola de Tecnologias e Arquitectura |
Degree: | Mestrado em Tecnologias Digitais para o Negócio |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Master_zhou_huiling.pdf | 865,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.