Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/33564
Author(s): Pinto, Luís Filipe Timóteo Sá
Advisor: Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa
Date: 25-Nov-2024
Title: Innovative business plan: Navigating the future: A strategic business plan for implementing digital in-tunnel advertising in Lisbon's subway through a partnership with adtrackmedia
Reference: Pinto, L. F. T. S. (2024). Innovative business plan: Navigating the future: A strategic business plan for implementing digital in-tunnel advertising in Lisbon's subway through a partnership with adtrackmedia [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33564
Keywords: Lisbon subway
Digital advertising
Out-of-home advertising
Adtrackmedia
Transporte público -- Public transportation
Metro de Lisboa
Publicidade digital
Publicidade “out-of-home”
Abstract: This thesis presents a strategic business plan for the integration of digital in-tunnel advertising at Lisbon Subway, in cooperation with adtrackmedia. The idea is to turn the underground system into a living billboard platform that would increase passenger engagement and open new revenue streams. This business plan assesses the viability of the project through market research, financial analysis and a passenger survey. Results indicate high passenger acceptance and promising commercial prospects, thus financially sustaining innovative digital in-tunnel advertising in the Lisboa subway. This would demonstrate the possibility of improved advertising performance through strategic alignment to the objectives of adtrackmedia.
Esta tese apresenta um plano estratégico de negócios para a integração de publicidade digital nos túneis do Metro de Lisboa, em cooperação com a adtrackmedia. A ideia é transformar as paredes dos túneis do Metropolitano de Lisboa numa plataforma viva de painéis publicitários que aumentaria o envolvimento dos passageiros e abriria novos fluxos de receitas. Este plano de negócios avalia a viabilidade do projeto através de estudos de mercado, análises financeiras e um inquérito aos passageiros. Os resultados revelam uma grande aceitação por parte dos passageiros e perspetivas comerciais promissoras, sustentando assim financeiramente a publicidade digital dentro do túnel do metro de Lisboa. Isto seria uma prova da possibilidade de melhorar o desempenho da publicidade através do alinhamento estratégico com os objectivos da adtrackmedia.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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