Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/33564
Author(s): | Pinto, Luís Filipe Timóteo Sá |
Advisor: | Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa |
Date: | 25-Nov-2024 |
Title: | Innovative business plan: Navigating the future: A strategic business plan for implementing digital in-tunnel advertising in Lisbon's subway through a partnership with adtrackmedia |
Reference: | Pinto, L. F. T. S. (2024). Innovative business plan: Navigating the future: A strategic business plan for implementing digital in-tunnel advertising in Lisbon's subway through a partnership with adtrackmedia [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33564 |
Keywords: | Lisbon subway Digital advertising Out-of-home advertising Adtrackmedia Transporte público -- Public transportation Metro de Lisboa Publicidade digital Publicidade “out-of-home” |
Abstract: | This thesis presents a strategic business plan for the integration of digital in-tunnel
advertising at Lisbon Subway, in cooperation with adtrackmedia. The idea is to turn the
underground system into a living billboard platform that would increase passenger engagement
and open new revenue streams. This business plan assesses the viability of the project through
market research, financial analysis and a passenger survey.
Results indicate high passenger acceptance and promising commercial prospects, thus
financially sustaining innovative digital in-tunnel advertising in the Lisboa subway. This would
demonstrate the possibility of improved advertising performance through strategic alignment
to the objectives of adtrackmedia. Esta tese apresenta um plano estratégico de negócios para a integração de publicidade digital nos túneis do Metro de Lisboa, em cooperação com a adtrackmedia. A ideia é transformar as paredes dos túneis do Metropolitano de Lisboa numa plataforma viva de painéis publicitários que aumentaria o envolvimento dos passageiros e abriria novos fluxos de receitas. Este plano de negócios avalia a viabilidade do projeto através de estudos de mercado, análises financeiras e um inquérito aos passageiros. Os resultados revelam uma grande aceitação por parte dos passageiros e perspetivas comerciais promissoras, sustentando assim financeiramente a publicidade digital dentro do túnel do metro de Lisboa. Isto seria uma prova da possibilidade de melhorar o desempenho da publicidade através do alinhamento estratégico com os objectivos da adtrackmedia. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão Internacional |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Master_luis_sa_pinto.pdf Restricted Access | 4,28 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.