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http://hdl.handle.net/10071/33381
Author(s): | Wang Yan |
Advisor: | Portela, Sofia Lopes |
Date: | 31-Oct-2024 |
Title: | Live streaming marketing plan of V V Yoga |
Reference: | Wang Yan (2024). Live streaming marketing plan of V V Yoga [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33381 |
Keywords: | Yoga Marca -- Brand Live streaming Plano de marketing -- Marketing plan Transmissão ao vivo online |
Abstract: | Against the backdrop of rapid advancements in 5G technology, the offline brand V V Yoga,
established in 2016, plans to shift its core business to online live streaming. However, during
this transformation process, the inadequacy of its live streaming marketing plan has led to a
low conversion rate of new users and a poor repurchase rate among existing users, thus
negatively impacting the growth of live streaming revenue.
The objective of this thesis is to design a marketing plan to the Live Streaming of V V
Yoga, to address this issue, this thesis focuses on V V Yoga and applies qualitative analysis
methods such as literature review, PESTE analysis, and SWOT analysis, as well as
quantitative methods like surveys and in-depth interviews to comprehensively analyze the
characteristics of V V Yoga's live streaming users. Based on this analysis, tailored marketing
actions are developed to meet the needs of different user groups.
The objective of this thesis is to formulate marketing actions based on the 4P model by
improving V V Yoga's live streaming plans in the areas of product, price, place, and
promotion. The aim is to increase the conversion rate of new users and the repurchase rate
of existing users, thereby boosting live streaming revenue. Com o rápido desenvolvimento da tecnologia 5G, a V V Yoga, uma marca offline fundada em 2016, pretende transferir o seu negócio principal para a transmissão ao vivo online. No entanto, durante o processo de transição, devido a problemas na estratégia de marketing de transmissões ao vivo, a taxa de conversão de novos utilizadores e a taxa de recompra de antigos utilizadores têm sido baixas, o que tem impactado o crescimento da receita das transmissões. Para solucionar este problema, este estudo tem como objeto a V V Yoga, utilizando métodos de pesquisa qualitativa, como revisão de literatura, análises PESTE e SWOT, e métodos quantitativos, como questionários, para realizar uma análise abrangente das características dos utilizadores nas transmissões ao vivo da V V Yoga, e então propor ações de marketing adequadas para diferentes perfis de utilizadores. O objetivo deste estudo é, com base no modelo 4P, melhorar as estratégias de produto e promoção nas transmissões ao vivo da V V Yoga, desenvolvendo um plano de marketing, com o intuito de aumentar a taxa de conversão de novos utilizadores e a taxa de recompra de antigos, resultando assim no aumento da receita das transmissões. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão Aplicada |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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