Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/31692
Author(s): Rui Yuan
Advisor: Silva, Rui Vinhas da
Date: 18-Apr-2024
Title: Take GD trust as an example: Marketing strategy research
Reference: Rui Yuan (2024). Take GD trust as an example: Marketing strategy research [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/31692
Keywords: Wealth marketing
Marketing strategy
GD trust company
Marketing de riqueza
Estratégia de marketing
Abstract: Over the past 40 years of reform and opening up, China's economy has developed rapidly, and the people's material level has been accumulated and increased. Therefore, the need for asset allocation and wealth management has also been continuously improved. The demand of high net worth people is increasing for wealth management, and the wealth management market is potential and developing rapidly. Since 2010, with the economic development, the wealth management industry has become more and more popular in China, and the number and scale of high net worth individuals have been increasing. In the past decade, the domestic wealth management industry has developed rapidly, and the public concept of financial management has been enhanced, but also the effectiveness of wealth management has been continuously improved. With the steady growth of China's wealth market, the asset management ability of trust companies has played a key role in the development of the company. With the improvement of market participation and recognition, the overall asset management scale of the trust industry has also achieved a high development, gradually growing into the second largest industry in the financial industry after banks. In order to prevent financial risks, the new regulations on capital management were promulgated in 2018, and the strong regulatory model of the financial industry was launched. As industry regulatory pressure, financial institutions in the wealth management market increasingly fierce competition, so how to find suitable for the trust company's own marketing strategy, improve the customer and market recognition is more important, in the strict financial regulation and fierce internal and external competition environment, asset management and revenue decline gradually stable, the company under the guidance of policy began to development of innovative business direction, thus improve their market share.
Nos 40 anos de reforma e abertura, a economia da China se desenvolveu rapidamente, e o nível material das pessoas se acumulou e cresceu, e a necessidade de alocação de ativos e gestão de patrimônio também aumentou continuamente. As necessidades de gestão de patrimônio das pessoas de alto patrimônio líquido estão crescendo, e o potencial do mercado de gestão de patrimônio está se desenvolvendo rapidamente. Desde 2010, com o desenvolvimento da economia, o sector da gestão de patrimônio tornou-se cada vez mais popular na China, e o número e a escala de grupos de alto patrimônio líquido tornaram-se cada vez maiores.Nos últimos dez anos, a indústria de gestão de patrimônio doméstico se desenvolveu rapidamente, e as pessoas não apenas melhoraram seus conceitos de gestão financeira, mas também melhoraram sua eficácia na gestão de riqueza. Com o crescimento constante do mercado de riqueza da China, a capacidade de gestão de ativos da empresa fiduciária desempenhou um papel fundamental no desenvolvimento da empresa.Com a melhoria da participação e reconhecimento do mercado, a escala geral de gestão de ativos da indústria fiduciária também foi desenvolvida e gradualmente se tornou a segunda maior indústria do setor financeiro depois dos bancos..A fim de evitar riscos financeiros, os novos regulamentos foram promulgados em 2018 e o forte modo de supervisão do setor financeiro foi aberto. À medida que a regulamentação do sector se reforça, a concorrência das instituições financeiras no mercado de gestão de riqueza torna-se cada vez mais intensa, pelo que é mais importante encontrar uma estratégia de marketing adequada à própria empresa fiduciária e melhorar o reconhecimento dos clientes e do mercado. Sob a estrita supervisão financeira e a feroz concorrência interna e externa, a escala de ativos e a política de inovação familiar começam a diminuir gradualmente.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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