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dc.contributor.advisorLoureiro, Sandra Maria Correia-
dc.contributor.authorMariz, Beatriz Noronha de Almeida Sampaio-
dc.date.accessioned2024-01-30T15:45:38Z-
dc.date.issued2023-11-27-
dc.date.submitted2023-10-
dc.identifier.citationMariz, B. N. de A. S. (2023). How the senses and technologies of the store atmosphere influence brand attachment and its results on brand advocacy and brand attachment [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30704por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/30704-
dc.description.abstractHaving customers with a close (intimate) relationship and turning them into true advocates in front of other consumers are two of the major goals for brands. In today's world, the market appears quite saturated, with a vast array of brands offering similar solutions to customers at comparable prices. There is a tendency to lose this level of intimacy with consumers and the voluntary reference of a specific brand by consumers. Equally brand intimacy and brand advocacy are effects of an effective connection among the two variables, which is established between the attachment to the brand. This investigation as the object of better understanding the attachment process between Store Atmospheres and Consumers, and the influence of the Store Atmosphere in the creation of passion, connection, and affection. For this purpose, a conceptual framework was formulated and assessed, built partly on the Store Atmosphere theory, to better identify the Attachment method relating to Store Atmospheres and Consumers. The analysis led employed main data, acquired through a survey, and was formulated to study the model and to test the hypotheses established. The results show, in fact, that consumers create an emotional relationship with Store Atmospheres, and the Store Atmospheres influence Brand Attachment levels. Additionally, they also explain that there is an apparent relationship of positive impact between Brand Attachment and Brand Advocacy and Brand Intimacy.por
dc.description.abstractTer clientes com uma relação próxima (íntima) e transformá-los em verdadeiros defensores perante otros consumidores são dois dos principais objectivos das marcas. No mundo atual, o mercado aparenta-se bastante saturado, com um vasto conjunto de marcas que oferecem soluções semelhantes aos clientes a preços comparáveis. Desta forma, há uma tendência para perder este nível de intimidade e a referência voluntária por parte dos consumidores. De igual modo, a intimidade e a defesa da marca são efeitos de uma relação efectiva entre as duas partes, que se estabelece entre o apego criado através da marca. Esta dissertação tem como objeto entender o apego entre Atmosferas de Loja e Consumidores, e a influência da Atmosfera de Loja na criação de paixão, ligação e afeto. Para tal, foi concebido e avaliado um quadro concetual, construído em parte com base na teoria da Atmosfera de Loja, de forma a melhor identificar o processo de apego entre Atmosferas de Loja e Consumidores. A análise realizada utilizou dados, adquiridos de um inquérito, para compreender o modelo a testar e as suposições estabelecidas. No estudo dos resultados, podemos comprender que, de facto, os clientes que frequentam a loja desenvolvem uma relação emocional com as Atmosferas de Loja. Adicionalmente, explicam também que existe uma clara relação de influência positiva entre o apego à marca e a defesa da marca e intimidade da marca.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectStore atmospherepor
dc.subjectBrand attachmentpor
dc.subjectBrand advocacypor
dc.subjectBrand intimacypor
dc.subjectAtmosfera de lojapor
dc.subjectApego à marcapor
dc.subjectIntimidade à marcapor
dc.subjectDefesa à marcapor
dc.titleHow the senses and technologies of the store atmosphere influence brand attachment and its results on brand advocacy and brand attachmentpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203467582por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2026-11-26-
dc.subject.jelM30por
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Métodos Quantitativos para Gestão e Economiapor
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