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dc.contributor.advisorPortela, Sofia Lopes-
dc.contributor.authorYanqi Hu-
dc.date.accessioned2023-11-15T15:03:10Z-
dc.date.issued2023-10-09-
dc.date.submitted2023-08-
dc.identifier.citationHu, Y. (2023). Marketing plan of T College Smart Manufacturing Training Centre for 2024 [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29613por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/29613-
dc.description.abstractThe Intelligent Manufacturing Training Center of T Academy is a national pilot training unit of school-enterprise cooperation. By now, the T Academy has developed their marketing in an informal way, without a written marketing plan. As the T College has ambitious objectives, it is crucial to develop a formal marketing plan. So, the objective of this project is to design the marketing plan of Intelligent Manufacturing Training Center of T Academy for 2024. To design this marketing plan, a literature review was conducted and the external situation of the Academy were analyzed, by using the PESTE analysis, sector analysis, competitor analysis and the Five Forces of Porter. Besides, the current internal situation of the Academy was also analyzed. Taking into account both analyses, the SWOT analysis was performed. Then, the marketing plan objectives were defined, and the marketing strategy and marketing-mix were defined. Finally, the implementation schedule and budget, and the control and monitoring measures were presented. Through this marketing plan, T Academy will not only establish the core competitiveness of the project, improve the quality of service and teaching, increase the barriers to entry for competitors, but also establish our own unique brand and establish a leading position in the industry. The objectives of this marketing plan are: improve the popularity and recognition of the training center, increase the number of trainees in 2024, increase the loyalty of existing customers, and increase the turnover of T Academy in 2024.por
dc.description.abstractO Centro de Treinamento de Manufatura Inteligente da T Academy é uma unidade piloto nacional de treinamento de cooperação escola-empresa. Até agora, a T Academy desenvolveu seu marketing de maneira informal, sem um plano de marketing escrito. Como o T College tem objetivos ambiciosos, é crucial desenvolver um plano de marketing formal. Assim, o objetivo deste projeto é desenhar o plano de marketing do Intelligent Manufacturing Training Center da T Academy para 2024. Para desenhar este plano de marketing, foi realizada uma revisão da literatura e analisada a situação externa da Academia, utilizando a análise PESTE, análise setorial, análise da concorrência e as Cinco Forças de Porter. Além disso, a atual situação interna da Academia também foi analisada. Levando em consideração ambas as análises, foi realizada a análise SWOT. Em seguida, definiram-se os objetivos do plano de marketing e definiram-se a estratégia de marketing e o marketing-mix. Por fim, foi apresentado o cronograma e orçamento de implantação, e as medidas de controle e monitoramento. Por meio deste plano de marketing, a T Academy não apenas estabelecerá a competitividade central do projeto, melhorará a qualidade do serviço e do ensino, aumentará as barreiras à entrada de concorrentes, mas também estabelecerá nossa própria marca exclusiva e estabelecerá uma posição de liderança no setor. Os objetivos deste plano de marketing são: melhorar a popularidade e reconhecimento do centro, aumentar o número de formandos em 2024, aumentar a lealdade dos clientes e aumentar a faturação da T Academy em 2024.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectSmart manufacturingpor
dc.subjectTrainingpor
dc.subjectPlano de marketing -- Marketing planpor
dc.subjectFabricação inteligentepor
dc.subjectEnsinopor
dc.titleMarketing plan of T College Smart Manufacturing Training Centre for 2024por
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203385764por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Aplicadapor
dc.date.embargo2024-10-08-
iscte.subject.odsEducação de qualidadepor
iscte.subject.odsTrabalho digno e crescimento económicopor
iscte.subject.odsAção climáticapor
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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