Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/29520
Author(s): Yuanyuan Gao
Advisor: Portela, Sofia Lopes
Date: 21-Jul-2023
Title: Promotion plan of Bioderma’ toner for 2024
Reference: Yuanyuan Gao (2023). Promotion plan of Bioderma’ toner for 2024 [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29520
Keywords: Bioderma
Toner
Promotion plan
Marketing
Tónico
Plano de comunicação
Abstract: NAOS, which has been devoted to supporting skin biology for 40 years, owns the Bioderma brand. They are pioneering professionals in the field of dermatological treatment thanks to their innovations and contributions to dermatological discoveries that enhance skin health. Bioderma has an extensive product line in the market. Amongst them, Bioderma toner, the star product of Bioderma, has multiple functions such as moisturizing, soothing, and calming the skin. However, although Bioderma Toner is a high-quality and popular product, in a highly competitive market, Bioderma still needs to develop an effective promotion plan to increase its toner awareness and sales. This project aims to design a promotion plan for Bioderma’ toner to help it achieve tremendous success in the market in 2024. The specific objectives of this promotion plan are to increase Bioderma’s toner recognition, attract new customers to Bioderma’s Toner, increase the loyalty of existing customers, and increase Toner’s Market Share. In order to accomplish these objectives, a series of promotion actions were outlined after the analysis of the external situation, internal situation, and SWOT analysis. Understanding the market where Bioderma works and the typical behaviour of the target customer in that same market was crucial for the development plan. As such, a survey was conducted to a non- probabilistic online survey from May 8 to May 12 and got 180 valid responses to gather information on consumers’ perception, attitude, behaviour, and opinions about Bioderma's products.
A NAOS, que se dedica a apoiar a biologia da pele há 40 anos, é proprietária da marca Bioderma. São profissionais pioneiros no campo do tratamento dermatológico graças às suas inovações e contribuições para descobertas dermatológicas que melhoram a saúde da pele. A Bioderma possui uma extensa linha de produtos no mercado. Entre eles, o tónico Bioderma, o produto estrela da Bioderma, tem múltiplas funções como hidratar, reduzir o desconforto e acalmar a pele. No entanto, embora o tónico da Bioderma seja um produto popular e de alta qualidade, num mercado altamente competitivo, a Bioderma ainda precisa de desenvolver um plano de comunicação eficaz para aumentar o conhecimento do produto pelos clientes e, consequentemente, as vendas de tónico. Este projecto tem como objetivo desenhar um plano de comunicação para o tónico da Bioderma para ajudá-la a alcançar maior sucesso no mercado em 2024. Os objetivos específicos deste plano de comunicação são aumentar o reconhecimento do toner da Bioderma, atrair novos clientes para o Toner da Bioderma, aumentar a fidelização dos clientes existentes e aumentar a participação no mercado do Toner. Para atingir estes objetivos, um conjunto de ações de comunicação foram delineadas após a análise da situação externa e da situação interna, assim como da SWOT. Conhecer profundamente o mercado onde a Bioderma trabalha e o comportamento típico do cliente-alvo nesse mesmo mercado foi crucial para o desenvolvimento deste plano. Assim, foi aplicado um Questionário online, pelo método de amostragem não probabilístico de 8 a 12 de maio e obteve-se 180 respostas válidas para recolher informação sobre a perceção, atitude, comportamento e opiniões dos consumidores sobre os produtos da Bioderma.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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