Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/29127
Autoria: Custódio, C. M.
Bilro, R. G.
Editor: Kerrigan, F.
Data: 2023
Título próprio: Exploring the distilled realms: A study on whiskey and the travellers’ motivations
Título e volume do livro: Proceedings of Academy of Marketing 2023 Annual Conference and Doctoral Colloquium: From Revolution to Revolutions
Paginação: 277 - 278
Título do evento: Academy of Marketing 2023 Annual Conference and Doctoral Colloquium: From Revolution to Revolutions
Referência bibliográfica: Custódio, C. M., & Bilro, R. G. (2023). Exploring the distilled realms: A study on whiskey and the travellers’ motivations. In F. Kerrigan (Eds.), Proceedings of Academy of Marketing 2023 Annual Conference and Doctoral Colloquium: From Revolution to Revolutions (pp. 277-278). Academy of Marketing. https://academyofmarketing.org/wp-content/uploads/2023/07/Updated-Proceedings-Book.pdf
ISBN: 978-1-3999-58042
Resumo: The study explores the impact of cultural alcoholic beverages, specifically whiskey, on travel motivations. Results from a quantitative research method indicate that both core cultural products and core whiskey products significantly influence the intention to participate in whiskey tourism. The findings suggest that promoting a destination’s reputation as a producer of high-quality cultural alcoholic beverages can enhance its appeal as a tourist destination, and whiskey as a cultural product can motivate tourism.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro TamanhoFormato 
conferenceobject_96635.pdf162,18 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.