Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/27174
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Bilro, R. G.
Neto, D.
Data: 2023
Título próprio: Working with AI: Can stress bring happiness?
Título da revista: Service Business
Volume: 17
Paginação: 233 - 255
Referência bibliográfica: Loureiro, S. M. C., Bilro, R. G., Neto, D. (2023). Working with AI: Can stress bring happiness? Service Business, 17, 233-255. http://dx.doi.org/10.1007/s11628-022-00514-8
ISSN: 1862-8516
DOI (Digital Object Identifier): 10.1007/s11628-022-00514-8
Palavras-chave: Employee engagement
Artificial intelligence
Benign stress
Employee happiness
Self-esteem
Resumo: This paper explores the effect of artificial intelligence (AI) on employee happiness and proposes a model founded on stress and coping theory to analyze the effect of benign stress on employee happiness and its indirect effect via employee engagement. It combines semi-structured interviews with employees working alongside AI algorithms and agents and surveys 200 employees to assess the proposed model. The results demonstrate that incorporating AI in the workplace can generate stress and affect human well-being but can also be a motivational factor instead of a concern, and that employee engagement plays an essential role in mediating the relationship.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

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