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dc.contributor.advisorSousa, José-
dc.contributor.authorLu Chuyu-
dc.date.accessioned2022-10-14T11:47:13Z-
dc.date.issued2022-10-03-
dc.date.submitted2022-06-
dc.identifier.citationLu Chuyu (2022). Business plan: Innovative business plan for Turkish-style theme restaurant in Suzhou, China [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/26294por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/26294-
dc.description.abstractIn recent years, China's economy has risen at a breakneck pace. The demand and level of consumption for food has been gradually increasing in addition to the daily needs of the people, which has led to the continuous growth of the catering industry in China. The Internet has dramatically changed our lives in the 21st century and has also affected the catering industry with constant innovations. It is no longer a single mode like before, but has become more abundant and convenient. This master thesis has the key objective of evaluating the feasibility of opening a Turkish restaurant in Suzhou, China. For this reason, this master's thesis comes as a business plan. The COVID-19 pandemic has swept the world in the last two years, wreaking havoc on people's lives. In order to control the continued spread of the pandemic, countries have adopted policies of production shutdown and home quarantine to reduce controls on human movement and exposure. It has had a significant negative impact on China's current economy situation, particularly on the country's real economy. Although the situation in China has largely returned to normal over the last year, there will inevitably be sporadic occurrences of outbreaks, which can also lead to shutdowns. In this article, I will discuss the possibilities and responses to opening a Turkish restaurant in Suzhou in the circumstances of COVID-19. In order to better understand the business environment around the restaurant, we need to collect and analyze some data to develop this project. We needed to perform internal and external analysis to determine if the restaurant has an advantage over other competitors. After reviewing the results, a strategic analysis and marketing plan was proposed. Finally, a financial analysis was conducted to determine if the event was financially and economically viable. In addition to that, we should consider the daily activities and unexpected responses in the current pandemic situation. After that, it is obvious that we have a lot of opportunities and advantages. We can see that the restaurant is strongly profitable and able to pay off the bank loan in the first year as well as prepare the capital for the second year of operation. We hope that we can provide the neighborhood with healthy and tasty food that is different from the current Chinese market cuisine that many people may not have tried before. Customers can experience the foreign culture and quality service in the restaurant. If we can achieve cultural exchange, this is our highest goal.por
dc.description.abstractNos últimos anos, a economia da China cresceu em um ritmo vertiginoso. A demanda e o nível de consumo de alimentos vêm aumentando gradualmente, além das necessidades diárias das pessoas, o que levou ao crescimento contínuo da indústria de catering na China. A Internet mudou drasticamente nossas vidas no século 21 e também afetou a indústria de catering com inovações constantes. Não é mais um modo único como antes, mas tornou-se mais abundante e conveniente. Esta dissertação de mestrado tem como objetivo principal avaliar a viabilidade de abertura de um restaurante turco em Suzhou, China. Por esta razão, esta dissertação de mestrado surge como um plano de negócios. A pandemia do COVID-19 varreu o mundo nos últimos dois anos, causando estragos na vida das pessoas. Para controlar a propagação contínua da pandemia, os países adotaram políticas de paralisação da produção e quarentena domiciliar para reduzir os controles sobre o movimento e a exposição humanos. Teve um impacto negativo significativo na atual situação da economia chinesa, particularmente na economia real do país. Embora a situação na China tenha voltado ao normal em grande parte no ano passado, inevitavelmente haverá ocorrências esporádicas de surtos, que também podem levar a paralisações. Neste artigo, discutirei as possibilidades e respostas para a abertura de um restaurante turco em Suzhou nas circunstâncias do COVID-19. Para entender melhor o ambiente de negócios ao redor do restaurante, precisamos coletar e analisar alguns dados para desenvolver este projeto. Precisávamos realizar análises internas e externas para determinar se o restaurante tem vantagem sobre os demais concorrentes. Após a análise dos resultados, foi proposta uma análise estratégica e um plano de marketing. Por fim, foi realizada uma análise financeira para determinar se o evento era financeira e economicamente viável. Além disso, devemos considerar as atividades diárias e as respostas inesperadas na atual situação de pandemia. Depois disso, é óbvio que temos muitas oportunidades e vantagens. Podemos ver que o restaurante é fortemente lucrativo e capaz de pagar o empréstimo bancário no primeiro ano, bem como preparar o capital para o segundo ano de operação.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectBusiness planspor
dc.subjectTurkish cuisinepor
dc.subjectTheme restaurantspor
dc.subjectCOVID-19por
dc.subjectForeign cuisinepor
dc.subjectPlanos de negóciospor
dc.subjectCozinha turcapor
dc.subjectRestaurantes temáticospor
dc.subjectCozinha estrangeirapor
dc.titleBusiness plan: Innovative business plan for Turkish-style theme restaurant in Suzhou, Chinapor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203075471por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2023-10-03-
dc.subject.jelM13por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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