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dc.contributor.advisorSantos, Maria Conceição-
dc.contributor.advisorZarb, Julian-
dc.contributor.authorGillespie, Éilis-
dc.date.accessioned2022-10-11T11:49:17Z-
dc.date.available2022-10-11T11:49:17Z-
dc.date.issued2021-10-07-
dc.date.submitted2021-08-
dc.identifier.citationGillespie, É. (2021). Can a visit to a simulated tourism environment substitute the impulse to travel and experience the 'real thing'? The case of the World Showcase at Disney's EPCOT [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/26257por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/26257-
dc.description.abstractThis study aims to investigate the relationship between travel constraints, travel motivations and existential authenticity on the intention to accept a simulated tourism environment as a substitute for real travel. This is a pertinent line of research given the fact that tourism environments, experiences, and destinations are increasingly being simulated, thus the need for research on the subject will no doubt gain traction as we move into the future. A unique questionnaire was designed and submitted to a convenient sample of 210 past visitors to Disney's World Showcase at EPCOT in Orlando, Florida. In the estimation of the proposed model, mediation effects were found, with significant positive and negative relationships, between the travel constraints, and the dependent variables (1) the intention to visit the real places (Y1) or (2) the intention to accept the World Showcase as a substitute for real travel (Y2), when the mediating variables are the travel motivations. Interaction effects were also detected between certain travel motivations and (1) the intention to visit the real places (Y1) or (2) the intention to accept the World Showcase as a substitute for real travel (Y2), when the moderator is the perception of existential authenticity during their visit to EPCOT. Those who possess strong perceptions of existential authenticity during their visit, were less likely to want to visit the real places/landmarks - however, on the whole, it is not supported that these simulated tourism experiences could spoil or even substitute a trip overseas.por
dc.description.abstractEste estudo visa investigar a influência das restrições e motivações para se viajar bem como da perceção de autenticidade, na intenção de aceitar um ambiente de turismo simulado como um substituto de uma viagem ao local real. Tem vindo a crescer a oferta de simulação de experiências e de destinos reais turísticos, pelo que esta via de pesquisa precisa de se aprofundar. Um questionário exclusivo foi elaborado e enviado a uma amostra por conveniência de 210 visitantes do Disney's World Showcase no EPCOT em Orlando, Flórida. Na estimação do modelo proposto, foram encontrados efeitos de mediação, com relações positivas e negativas significativas, entre as restrições para se viajar e as variáveis dependentes (1) intenção de se visitar os lugares reais (Y1) ou (2) a intenção de aceitar o World Showcase como um substituto da viagem real (Y2), quando as motivações para se viajar são as variáveis mediadoras. Este estudo revela, também, efeitos de interação entre certas motivações para se viajar e (1) a intenção de aceitar ou não o World Showcase como um substituto para a viagem real (Y2), quando a variável moderadora é a percepção de autenticidade durante uma visita simulada ao EPCOT. Aqueles que possuem fortes percepções de existência de autenticidade durante a sua visita ao EPCOT, são menos propensos a querer visitar os locais / monumentos reais. No entanto, em geral este estudo não suporta a hipótese de que ambientes de turismo simulados possam substituir uma viagem ao local real.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsembargoedAccesspor
dc.subjectSimulated tourism environmentspor
dc.subjectDisney´s EPCOTpor
dc.subjectVisit intentionpor
dc.subjectExistential authenticitypor
dc.subjectTravel constraintspor
dc.subjectTravel motivationspor
dc.subjectAmbientes de turismo simuladospor
dc.subjectIntenção de visitapor
dc.subjectPercepção de existência de autenticidadepor
dc.subjectRestrições para se viajarpor
dc.subjectMotivações para se viajarpor
dc.titleCan a visit to a simulated tourism environment substitute the impulse to travel and experience the 'real thing'? The case of the World Showcase at Disney's EPCOTpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203072154por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Erasmus Mundus em Desenvolvimento de Turismo e Culturapor
dc.date.embargo2025-12-31por
dc.subject.jelZ32por
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jel1Z Other special topicspor
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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