Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/26195
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Correia, C.
Guerreiro, J.
Editor: M. Claudia tom Dieck
Timothy H. Jung
Sandra M. C. Loureiro
Data: 2021
Título próprio: The role of mental imagery as driver to purchase intentions in a virtual supermarket
Título e volume do livro: Augmented reality and virtual reality: New trends in immersive technology
Paginação: 17 - 28
Título e número da coleção: Progress in IS
Referência bibliográfica: Loureiro, S. M. C., Correia, C., & Guerreiro, J. (2021). The role of mental imagery as driver to purchase intentions in a virtual supermarket. Em M. Claudia tom Dieck, Timothy H. Jung,, Sandra M. C. Loureiro (Eds.). Augmented reality and virtual reality: New trends in immersive technology (pp.17-28). Springer. 10.1007/978-3-030-68086-2_2
DOI (Digital Object Identifier): 10.1007/978-3-030-68086-2_2
Palavras-chave: Mental imagery
Product involvement
Presence
Virtual supermarket
Purchase intentions
Resumo: This study aims to explore the role of mental imagery, product involvement and presence on emotions and purchase intentions. A quasi-experimental between-subjects design was implemented to test the proposed model. The quasi-experimental manipulation comprised a virtual grocery store, using VR. A quantitative approach was followed using a questionnaire to get data to test the model. The questionnaire was fulfilled after the 108 participants visualize the scenario through VR. The results reveal that all hypotheses are supported, expect H4. Product involvement is not associated to emotions.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CLI - Capítulos de livros internacionais

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