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http://hdl.handle.net/10071/24373
Author(s): | Yang, Liu |
Advisor: | Oliveira, Pedro Miguel Garcia de |
Date: | 12-Jan-2022 |
Title: | Digital trends for an effective corporate communication: an in-company project with the german Winery Römmerts Weinwelt |
Reference: | Yang, L. (2021). Digital trends for an effective corporate communication: an in-company project with the german Winery Römmerts Weinwelt [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24373 |
Keywords: | Comunicação empresarial -- Business communication Digital marketing Media strategy Winery Marketing digital Estratégia de meios de comunicação Adega |
Abstract: | The migration to digital has been long under way and has even been accelerated by the COVID19 pandemic. Having an online presence as well as implementing a digital strategy regarding
corporate communication is crucial for companies to thrive and survive in today’s business
world, no matter what size and from which industry they are. However, Römmerts Weinwelt is
struggling with the wide array of digital tools and platforms available for present-day corporate
communication, unclear which one is key to achieve their marketing goal of an increased brand
awareness. To give a suitable recommendation, data from 204 respondents were collected in an
online survey to examine which digital platforms consumers use and prefer in terms of brand
communication and engagement as well as how they consume and discover wine online. In
general, the results revealed that while there is no difference in the use of email, Google and
messenger platforms among age. The access to social media networks decreases with increasing
age, still yet exhibiting a higher frequency of Facebook access among older age groups.
Furthermore, while Instagram is preferred among younger age groups and are more likely the
source of discovery of new wine producers as well as the further research destination, it is
Google and as a further research step the brand’s website for the older age groups. The solution
for Römmert is therefore an omnichannel approach, focusing for starters on key platforms such
as Google, their own website and the social media networks Facebook and Instagram. A migração para o digital está há muito em curso, tendo mesmo sido acelerada pela COVID19. Ter uma presença online, bem como implementar uma estratégia digital relativa à comunicação empresarial é crucial para que as empresas prosperem e sobrevivam no mundo empresarial actual. No entanto, Römmerts Weinwelt está a lutar com a vasta gama de ferramentas e plataformas digitais disponíveis, não estando claro qual delas é chave para atingir o seu objectivo de marketing de uma maior notoriedade da marca. Para dar recomendação adequada, foram recolhidos dados de 204 inquiridos num inquérito online para examinar quais as plataformas que os consumidores utilizam e preferem em termos de comunicação, bem como a forma como consomem e descobrem o vinho online. Em geral, os resultados revelaram que embora não haja diferença na utilização de correio electrónico, Google e plataformas de mensageiros entre as idades. O acesso às redes de comunicação social diminui com o aumento da idade, exibindo ainda uma maior frequência de acesso Facebook entre os grupos etários mais velhos. Embora Instagram seja preferido entre os grupos etários mais jovens e seja mais provável que seja a fonte de descoberta de novos produtores de vinho, bem como o destino de mais investigação, é o Google e, como mais um passo de investigação, o website da marca para os grupos etários mais velhos. A solução para Römmert é, portanto, uma abordagem omnichannel, centrada em plataformas chave como o Google, o seu próprio website e as redes de comunicação social Facebook e Instagram. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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