Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/24260
Author(s): Coutinho, Tomás de Oliveira Serra Bettencourt
Advisor: Pedro, Nuno Alexandre Guerreiro
Publication date/Defense date: 3-Jan-2022
Title: The microtransaction business model: a study on modern videogame monetization and the economic sustainability of microtransactions
Reference: Coutinho, T. de O. S. B. (2021). The microtransaction business model: a study on modern videogame monetization and the economic sustainability of microtransactions [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24260
Keywords: Video games
Microtransactions
Games-as-a-service
Software-as-a-service
Pay-to-win
Mobile Games
Video jogos
Microtransações
Abstract: Currently, the profitability of the video game industry is at an all-time high. The traditional system of selling physical copies of video games in electronic stores is progressively falling out of practice, as the internet and mobile trends have exponentially transferred business to direct digital access on personal devices. The majority of revenue being generated by video game publishers come from digital in-game purchases, known as microtransactions, which offerin-game content in exchange for a monet a ryfee. The subject of microtransactions have generated significant interest from consumers, developers, academics and legislators resulting in a complete remodeling of the business strategies used in the video game industry. This study aims to document the impacts of the microtransaction business model on the various aspects and stakeholders of video game production and video game consumer markets.
Atualmente, a lucratividade da indústria dos video jogos está a atingir os seus maiores valores. O sistema tradicional de venda de videojogos por cópias físicas em lojas de eletrónica está progressivamente a cair em desuso devido ao crescimento exponencial de negócio digital através da internet, onde permite o processo de compra ocorrer diretamente nos dispositivos pessoais dos consumidores. A maioria da receita gerada por companhias de videojogos provém de compras digitais dentro dos videojogos. Estas compras denominadas de microtransações, oferecem conteúdo adicional para um videojogo por um valor monetário. O tópico de microtransações gera interesse por parte de consumidores, produtores, académicos e legisladores, de tal modo que resultou numa reestruturação completa das estratégias de negócio utilizadas na indústria. Este estudo visa documentar os impactos do modelo de negócio das microtransações nos vários aspetos relacionados com os stakeholders e com os mercados de videojogos.
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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