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http://hdl.handle.net/10071/24021
Author(s): | Gaspar, Maria Margarida Caetano |
Advisor: | Bilro, Ricardo Godinho |
Date: | 16-Sep-2021 |
Title: | Overtravels: a business plan that aims to change the portuguese holiday paradigm |
Reference: | Gaspar, M. M. C. (2021). Overtravels: a business plan that aims to change the portuguese holiday paradigm [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24021 |
Keywords: | Business plan Entrepreneurship Innovation Plano de negócio Empreendedorismo -- Business Inovação |
Abstract: | Tourism is a rapidly increasing sector, and ecotourism is its fastest-growing component, mainly where
it is feasible to explore the area freely. The Portuguese consumer seeks meaningful experiences to
have fun while also being challenged, taking charge of his travels and holidays. Furthermore, customers
seek more environmentally responsible trips and the opportunity to visit natural places and interact
with the environment.
The following thesis intends to be a business plan for Overtravels, a camping and overlanding
retail firm. This company will be more than just a merchandise distributor. Overtravels aspires to be a
go-to resource for campers, overlanders, and motorhome owners, a place where they can get
everything they need, backed up by excellent and knowledgeable customer service.
Overtravels is the best place to find the products customers need to allow an independent and
exclusive camping experience. It differentiates by providing an impeccable and thrilling customer
experience, by providing an extensive range of camping, caravanning, and overland niche products,
meeting the consumer's value for money requirements, making the desired products available in the
country, and increasing the availability of the desired products. O turismo é um setor em rápido crescimento, e o ecoturismo é seu componente de crescimento mais rápido, principalmente onde é viável explorar a área livremente. O consumidor português procura experiências significativas em que se divirta ao mesmo tempo que é desafiado, proporcionando viagens e férias inesquecíveis. Além disso, os clientes procuram viagens mais ambientalmente responsáveis e a oportunidade de visitar lugares naturais e interagir com o meio ambiente. A tese a seguir pretende ser um plano de negócios para a Overtravels, uma empresa de retalho de produtos de campismo e overland. Esta organização será mais do que apenas uma distribuidora de mercadorias, a Overtravels aspira ser um recurso de referência para campistas, overlanders e proprietários de autocaravanas, um lugar onde possam obter tudo o que precisam, apoiado por um serviço de atendimento ao cliente excelente e experiente. Overtravels é o melhor lugar para encontrar os produtos de que os clientes precisam para permitir uma experiência de acampamento independente e exclusiva. Ele se diferencia por proporcionar uma experiência impecável e emocionante ao cliente, por oferecer uma ampla gama de produtos de camping, caravanismo e overlanding, atendendo às necessidades de custo-benefício do consumidor, disponibilizando os produtos desejados em Portugal. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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