Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/23294
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Le Bellego, G.
Editor: Fortin, D., and Ozanne, L. K.
Data: 2016
Título próprio: Brand authenticity versus brand reputation: Automobile sector
Paginação: 430 - 436
Título do evento: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2016
ISBN: 978-0-473-37660-4
Palavras-chave: Brand authenticity
Corporate brand reputation
Brand attachment
Automotive industry
Resumo: The current study aims to analyze the effect of both brand authenticity and brand reputation on brand attachment considering the automotive sector. A sample of 376 participants, members of car brand communities, collaborate in a survey. Findings reveal that the perception of authenticity could be more effective than brand reputation on enhancing brand attachment. However, the effect could depend on the car brand strategy. Limitations and suggestions for further research are also provided.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
conferenceobject_31439.pdfVersão Editora141,39 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.