Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Integrated Search
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/22284
acessibilidade
Title: EMBA as an entrepreneurship inductor: the Iscte Executive Education case
Authors: Diniz, Sónia Patrícia de Macedo Monteiro
Orientador: Carvalho, José Crespo de
Issue Date: 6-Oct-2020
Citation: DINIZ, Sónia Patrícia de Macedo Monteiro - EMBA as an entrepreneurship inductor: the Iscte Executive Education case [Em linha]. Lisboa: Iscte, 2020. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/22284>.
Abstract: Entrepreneurship is today a cornerstone in the construction, remodelling and rehabilitation of companies and the world economy. It is undoubtedly the spark that links the ignition of this engine (knowledge) and allows the transition from theory to practice. It is extremely important to understand how executive schools are dealing with Entrepreneurship, whether they are in the "loop" or if they are still stuck in time and concepts. And if the focus is on Executive Education, it is normal that we chose their top education, the Master of Business Administration (MBA), as the focus of research. In this project-company Master's thesis, EMBA as an Entrepreneurship inductor: The ISCTE Executive Education case is investigated with ISCTE Executive Education’s Executive Master of Business Administration (EMBA), a program known and recognized in the academic, business and social world. The great conclusion was that EMBA is a program that stimulates the entrepreneurial mind of its students, through the development of behaviours and knowledge that are registered in the alumni´s DNA. However, ISCTE Executive Education does not incorporate Entrepreneurship in its strategy and culture, neither offers its students the transition from theoretical knowledge to practice, namely by providing access to incubators and accelerators, creating idea labs, and supporting the birth of new businesses. The school does not provide the ideal environment for students to feel and experience creation and development, and to bring together possible investors and financing. The suggested improvement actions, once implemented, will make way for an entrepreneurial future in a school of executives.
O Empreendedorismo é hoje uma pedra basilar na construção, remodelação e reabilitação das empresas e da economia mundial. É, sem dúvida, a faísca que liga a ignição do motor “conhecimento”, possibilitando a passagem da teoria à prática. Torna-se de extrema importância compreender como as escolas de executivos estão a lidar com o Empreendedorismo: se estão no “loop” ou se ainda estão paradas no tempo e nos conceitos. E se o foco é o ensino de executivos, foi com naturalidade que escolhemos a sua formação de topo, o Executive Master of Business Administration (EMBA) como foco de investigação. Nesta tese de Mestrado do tipo projeto-empresa, é investigada a influência do Ensino Executivo no Empreendedorismo, tendo como projeto de estudo o Executive Master of Business Administration (EMBA), do ISCTE Executive Education, programa conhecido e reconhecido no mundo académico, empresarial e social. Como grandes conclusões, o EMBA é um programa que estimula a mente empreendedora dos seus alunos, nomeadamente através do desenvolvimento de comportamentos e conhecimentos que ficam registados no seu ADN. No entanto, o ISCTE Executive Education não incorpora na sua estratégia e cultura o Empreendedorismo. Não oferece também aos seus alunos a passagem da teoria à prática com acesso a incubadoras e aceleradoras, a laboratório de ideias, e possível nascimento de negócios. Não fornece o ambiente ideal para os alunos sentirem e experimentarem a criação, desenvolvimento e camarem até si possíveis investidores e financiamento. As ações de melhoria sugeridas, quando implementadas, abrirão o caminho para um futuro empreendedor nesta escola de executivos.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/22284
Thesis identifier: 202661202
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_sonia_monteiro_diniz.pdf4.06 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.