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http://hdl.handle.net/10071/22235
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Title: Implementation of a consumer-centric digital strategy for Bioderma Ireland
Authors: Coffinet, Marie
Orientador: Sequeira, Isabel Soromenho
Keywords: Skincare
Storytelling
Social media
Bioderma
Comunicação -- Communication
Trabalho de projeto
Issue Date: 27-Jul-2020
Citation: Coffinet, M. (2020). Implementation of a consumer-centric digital strategy for Bioderma Ireland [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22235
Abstract: This Master’s thesis consists of an in-company project in cooperation with Bioderma and more specifically with Bioderma Ireland, where the author is currently working as a Digital Project Manager. Recommended by dermatologists, known by customers all over the world, Bioderma is one of the leaders in the dermo-cosmetics market and the creator of the first Micellar Water: Sensibio H2O. This year of 2020 is the 25th anniversary of Sensibio H2O, the best seller of Bioderma in many countries, including Ireland. This product has an opportunity to become the leader of its category but the emotional dimension is still missing to create links and attachment with customers. The 25th anniversary of Sensibio H2O is an occasion to develop a new digital campaign that will help the brand to create this emotional link and product attachment. This campaign will be developed and implemented in different countries were Bioderma is presented but this study will focus on the adaptation and implementation of the campaign in Ireland. A literature review was made to understand the key concepts such as storytelling, content marketing and social media marketing and justify their importance in the new strategy. The external analysis of Bioderma competitors in Ireland, of the Irish market and consumers behavior, allowed the identification of the brand’s main opportunities and threats in Ireland. The internal analysis of Bioderma Ireland permitted to better understand the brand, its current marketing strategy and highlight the brand’s strengths and weaknesses. Today, the proportion of people with sensitive skin is increasing in the world and in Ireland. Bioderma has a product that can help these people: the Sensibio H2O. In a very competitive market, the brand has to stand out from the competitors and work on developing the emotional dimension that is missing. The aim of this thesis is to propose a new emotional consumer-centric strategy that will help taking advantage of the increase of sensitive skin in Ireland.
Esta tese de mestrado consiste num projeto real, em cooperação com a Bioderma e, mais especificamente, com a Bioderma Irlanda, onde a autora trabalha atualmente como Digital Project Manager. Recomendado por dermatologistas, conhecidos por clientes em todo o mundo, a Bioderma é uma das marcas líderes no mercado da dermocosmética e criou a primeira Água Micelar: Sensibio H2O. No presente ano de 2020 comemora-se o 25º aniversário do Sensibio H2O, o bestseller da Bioderma em muitos países, incluindo a Irlanda. Este produto tem a oportunidade de solidificar a liderança na categoria, mas ainda lhe falta a dimensão emocional para criar vínculos e ligação aos clientes. O 25º aniversário do Sensibio H2O é o momento escolhido para desenvolver uma campanha que ajudará a marca a criar esse vínculo emocional e ligação ao produto. Esta campanha será desenvolvida e implementada em diferentes países onde a Bioderma atua, mas este estudo irá concentrar-se na implementação da campanha na Irlanda. Foi feita uma revisão da literatura com o objetivo de entender os principais conceitos, como storytelling, marketing de conteúdos e marketing nas redes sociais e aferir a sua relevância na estratégia pretendida. A análise externa dos concorrentes da Bioderma na Irlanda, do mercado irlandês e do comportamento dos consumidores, permitiu identificar as principais oportunidades e ameaças da marca na Irlanda. A análise interna da Bioderma Irlanda permitiu conhecer melhor a marca, a sua estratégia de marketing atual e destacar os seus pontos fortes e fracos. Hoje, o número de pessoas com pele sensível está a aumentar no mundo e na Irlanda. A Bioderma, uma marca conhecida e recomendada por dermatologistas em todo o mundo, possui um produto que pode ajudar essas pessoas: o Sensibio H2O. Num mercado muito competitivo, a marca precisa de se destacar dos concorrentes, através do desenvolvimento de uma dimensão emocional que lhe falta. O objetivo desta tese é propor uma nova estratégia emocional, centrada no consumidor, que ajudará a marca a tirar proveito do aumento da pele sensível na Irlanda.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/22235
Thesis identifier: 202571874
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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