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http://hdl.handle.net/10071/21787
Author(s): | Feliciano, Rita Alexandre |
Advisor: | Fernandes, Alexandra Etelvina Martins Marques Marques, Catarina Maria Valente Antunes |
Date: | 22-Dec-2020 |
Title: | Millennials’ travels: the influence of Instagram on the decision-making process |
Reference: | Feliciano, R. A. (2020). Millennials’ travels: the influence of Instagram on the decision-making process [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21787 |
Keywords: | Generation Y Social media Tourism industry Marketing Geração Y Redes sociais Indústria do turismo |
Abstract: | This research approaches a relevant topic of marketing in 2020: the influence of Instagram
on the decision-making process of Portuguese in millennials’ travels. Millennial
generation, social media, Instagram, internet evolution and visual communication can be
considered as very important notions in this dissertation. The presented dissertation
focuses in particular on Generation Y member’s point of view, all individuals born
between 1982 and 2002.
The dissertation had as a main goal to understand the role of Instagram in the decisionmaking process of millennials’ travels. Therefore, a description of millennial generation
was made and also of the consumer behavior of this generation, a description of the
internet evolution over the years and of the most used social media.
A quantitative approach was considered through an online questionnaire that was diffused
in Instagram, taking in consideration Instagram importance in the present study. 416 valid
responses were collected and considered during the data analysis, from individuals who
belong to the Generation Y, with ages between 18 and 38 years old.
The most important conclusions from the research proved that the sampled individuals
trust and use Instagram in the decision-making process in their travels, being one of the
most used platforms by the consumers. The majority of the sample use this social media
in order to obtain information regarding the travel destination, to look for opinions from
previous consumers and also to look for inspiration through photos and videos shared on
this social media. Este estudo aborda um tópico bastante relevante do marketing em 2020: o Instagram e a sua influência no processo de tomada de decisão nas viagens dos millennials portugueses. Os conceitos mais importantes são noções como a geração Y, teoria geracional, redes sociais, Instagram, consumidores de viagens, evolução da internet e comunicação visual. A dissertação foca-se em particular no estudo dos consumidores que pertencem à Geração Y, nascidos entre 1982 e 2002. A dissertação teve como principal objetivo compreender qual o efeito do Instagram na procura e escolha de uma viagem pela geração millennial e, por isso, foi essencial incluir no estudo uma descrição da geração millennial e do seu comportamento enquanto consumidores, uma descrição da evolução da Internet ao longo dos anos, assim como uma descrição das redes sociais mais utilizadas até ao momento. Foi considerada uma metodologia quantitativa através de um questionário online, em que o Instagram foi o principal meio de partilha do mesmo, dada a importância desta rede social no presente estudo. Foram consideradas 416 respostas válidas no decorrer da análise, de indivíduos que pertencessem à geração Y. As principais conclusões obtidas através desta dissertação provaram que os indivíduos da amostra confiam e utilizam o Instagram no processo de tomada de decisão de uma viagem, sendo uma das plataformas mais escolhidas pelos consumidores. A maioria dos consumidores utiliza esta rede social para obter informações sobre o destino, verificar opiniões de consumidores anteriores e também como meio de inspiração através de fotos e vídeos partilhadas na rede social. |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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