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http://hdl.handle.net/10071/21371
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Title: How to face the lack of sell out data in specialized channel in pet food industry to improve industry performance
Authors: Guerra, Bárbara Sofia Ribeiro de Almeida
Orientador: Rodrigues, Joaquim Vicente
Keywords: Business model
Sell out data
Specialized channel
Pet food manufacturers
Modelos de negócio
Dados de sell out
Canal especializado
Fornecedores de pet food
Issue Date: 26-Nov-2018
Citation: Guerra, B. S. R. de A. (2018). How to face the lack of sell out data in specialized channel in pet food industry to improve industry performance [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21371
Abstract: This project aims to study the lack of sell out data in the specialized channel of Pet Food industry and develop a business model where this need could be minimized. Given the size of the market with a great number of different customers, a pilot test was conducted using the sell out data from a relevant customer in the market with more than 30 stores over the country. An internal and external analysis were carried out, to better understand the pet food industry behavior and trends and to help to improve the action plan and business model proposal presented in the end. Considering the market threats and opportunities and also the company strengths and weaknesses, this business model intends to answer some of the companies’ needs and goals. The pilot test analysis shows the advantages that sell out data can bring to companies’ decision-making process, and how it would be relevant to efficient market proposals for both sides, companies’ and customers’ side, being this last one, the underlying beneficiary of this model, demonstrating in this case a win win situation. The project ends with the actions plan proposal, monitoring and control actions and the contingency plan to face possible events.
Este projeto visa estudar a falta de dados de sell out do canal especializado, da indústria de Pet Food e desenvolver um modelo de negócio onde esta necessidade possa ser minimizada. Dado o tamanho do mercado com um grande número de diferentes clientes, foi realizado um teste piloto usando os dados de sell out de um cliente relevante no mercado com mais de 30 lojas ao longo do país. Para perceber melhor o comportamento e as tendências da indústria de Pet Food e ajudar a melhorar as ações e o modelo de negócio proposto no final, foi realizada uma análise interna e externa. Considerando as ameaças e oportunidades do mercado e também os pontos fortes e fracos da empresa, o modelo de negócio tenciona dar resposta a algumas das necessidades e objetivos das empresas. A análise do teste piloto mostra as vantagens que os dados de sell out podem trazer ao processo de tomada de decisão das empresas e como seria relevante para propostas de mercado eficientes, quer para o lado das empresas, quer para o lado dos clientes, que vão ser o beneficiário subjacente deste modelo, representando assim uma situação de win win. O projeto termina com uma proposta de um plano de ações, ações de monitorização e controle e um plano de contingência para fazer face a possíveis acontecimentos.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/21371
Thesis identifier: 202570053
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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