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http://hdl.handle.net/10071/21337
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Title: The construction and application of brand value evaluation model for China's pharmaceutical industry
Authors: Li Dacan
Orientador: Pereira, Hélia Gonçalves
Keywords: Pharmaceutical industry
Brand value evaluation
Interbrand
Fuzzy comprehensive evaluation method
Indústria farmacêutica
Avaliação do valor da marca
Interbrand
Método de avaliação fuzzy
Issue Date: 24-Oct-2019
Citation: Li Dacan - The construction and application of brand value evaluation model for China's pharmaceutical industry [Em linha]. Lisboa: Iscte, 2019. Tese de doutoramento. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/21337>.
Abstract: In today's information age, strong brands can prolong the life cycle of products and enhance the competitiveness and overall value of pharmaceutical enterprises. Therefore, this study hopes to build a set of brand value evaluation system suitable for Chinese pharmaceutical industry, and dig deep into the connotation of brand value of Chinese pharmaceutical industry. Through a brief analysis of the advantages and limitations of the current mainstream brand value assessment methods at home and abroad, this study selects the relatively authoritative Interbrand model to optimize and improve. The improvement of Interbrand model mainly involves the following three aspects: First, for the determination of the brand function index, the analytic hierarchy process is used instead of the expert scoring method to determine the excess return that the brand brings to the enterprise. The second is to introduce consumer strength and socio-cultural strength when calculating brand strength. Thirdly, the weight of each factor of brand strength is adjusted, and the fuzzy comprehensive evaluation method is used to calculate the evaluation index. Finally, Y Company is taken as an example to apply the adjusted Interbrand model, and the rationality of the results of this study is expounded. This study modifies the Interbrand model as the basic model, and preliminarily constructs the brand value evaluation system of Chinese pharmaceutical industry, hoping to enrich the research of brand value of Chinese pharmaceutical enterprises with a certain reference significance.
Atualmente, na era da informação, marcas fortes podem prolongar o ciclo de vida dos seus produtos e melhorar a competitividade e valor global das empresas na indústria farmacêutica. Neste sentido, este estudo espera contribuir para a construção de um sistema de avaliação de valor da marca ajustado à industria farmacêutica na China, procurando aprofundar, igualmente, a noção de valor de marca para esta indústria. Através de uma análise das vantagens e desvantagens dos principais métodos de avaliação de marca, nacional e internacionalmente, este estudo selecionou o modelo Interbrand para o optimizar e melhorar neste contexto. A tentativa de melhoria do Modelo Interbrand envolve 3 aspetos: primeiro, para a determinação do índice de função de marca, o processo de hierarquia analítica é usado em vez do método de pontuação de especialistas para determinar o retorno que a marca traz à empresa. O segundo procura apresentar a força do consumidor e a força sociocultural ao calcular a força da marca. Finalmente, o peso de cada fator de força da marca é ajustado, e o método de avaliação abrangente "fuzzy" é usado para calcular o índice de avaliação. Finalmente, o Grupo Y é usado como exemplo para aplicar o Modelo Interbrand ajustado, e a racionalidade dos resultados deste estudo é apresentada Este estudo modifica o modelo Interbrand como modelo básico e procura atualizá-lo para construir um sistema de avaliação do valor da marca para a indústria farmacêutica na China esperando enriquecer a investigação nesta área.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/21337
Thesis identifier: 101570627
ISBN: 978-989-781-393-1
Designation: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

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