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http://hdl.handle.net/10071/21291
acessibilidade
Title: Improvement of incentive mechanisms for medical service supply
Authors: Li Yiqiang
Orientador: António, Nelson
Keywords: Performance
Public services
Chinese governement
Serviços médicos
Mecanismos de incentivo
Stakeholders
Teoria dos jogos
Issue Date: 28-Oct-2019
Citation: Li Yiqiang - Improvement of incentive mechanisms for medical service supply [Em linha]. Lisboa: Iscte, 2019. Tese de doutoramento. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/21291>.
Abstract: Medical system design is a crucial issue in the reform of medical system in all countries. Top priority has been placed on the medical system design. In China, likewise, there are great difficulties in the reform of medical system. It is a major concern of the whole society to scientifically design a medical service supply mechanism that conforms to China’s national conditions. In the provision of medical services, all sides in the society are involved: government departments, medical institutions, patients, experts, scholars and media, which all belong to the stakeholders of medical services. By specifying the contradiction, role and status of the stakehol ders, this thesis conducts a comprehensive analysis of the stakeholders of medical service provision from the perspective of suppliers and demanders of medical services, and explores the demands and action strategies of the stakeholders. On the basis of th e comprehensive analysis results of the stakeholders, the interests of all sides are coordinated and effective inventive mechanisms are formulated. The ultimate purpose is to figure out an effective incentive mechanism that can improve the medical services , raise the medical service quality, and encourage the stakeholders of medical services to proactively participate in the provision of medical services. Based on the data collection and research questionnaire in Nanning, Liuzhou and Guilin, it is found tha t raising penalties, adjusting prices and providing fiscal appropriation to local governments are the effective measures for improving the medical services while the subsidy policy is not an efficient motivating measure. Additionally, it is also found that patients are willing to pay more to improve the medical services. In the future, further efforts should be made to subdivide the stakeholders of medical services and carry out empirical analysis from the perspective of dynamic game.
Quando se pretende reformar um sistema médico a fase de concepção é de crucial importância. A prioridade máxima deve ser colocada na concepção do sistema médico. Na China, como em outros países, existem grandes dificuldades na reforma do sistema médico. A concepção de um sistema de oferta de serviços médicos que tenham em conta as características chinesas constitui uma preocupação de toda a sociedade. Na provisão de serviços médicos, toda a sociedade chinesa está envolvida: departamentos governamentais, instituições médicas, doentes, profissionais da saúde, académicos e meios de comunicação. Os denominados stakeholders dos serviços médicos. Ao analisar as contradições, o papel e a importância dos diferentes stakeholders dos serviços de saúde, esta tese apresenta uma análise profunda na perspectiva da procura e da oferta e identifica as estratégias dos diferentes stakeholders. Tendo por base os diferentes interesses dos stakeholders a tese propõe mecanismos de incentivo com vista à sua coordenação. O principal objectivo é propor mecanismos de incentivo que sejam capazes de melhorar a qualidade dos serviços médicos e encorajar os diferentes stakeholders a participar de uma forma proactiva na provisão de serviços médicos. Tendo por base os dados recolhidos através de questionários em Nanning, Liuzhou e Guilin, concluímos que o aumento das penalizações, o ajustamento dos preços e a apropriação fiscal pelos governos locais constituem medidas efetivas para a melhoria dos serviços médicos enquanto a política de subsídios não constitui uma medida motivadora. Concluímos também que os utentes estão dispostos a pagar mais para melhorar os serviços. No futuro, os novos estudos deverão ter em consideração uma análise mais fina dos stakeholders e utilizar a metodologia dinâmica da teoria dos jogos.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/21291
Thesis identifier: 101570651
ISBN: 978-989-781-367-2
Designation: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

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