Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/21161
acessibilidade
Title: Montaraz marketing plan-creating an online butchery
Authors: Pereira, Bernardo Saldanha Baptista
Orientador: Martins, Luís
Keywords: Marketing plan
E-commerce
Black pig
Internet
Plano de marketing
Porco preto
Issue Date: 7-Dec-2020
Citation: Pereira, B. S. B. (2020). Montaraz marketing plan-creating an online butchery [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21161
Abstract: Nowadays, the vast majority of people use Internet on a daily-basis. Some companies are now created online and live entirely on the internet, sometimes without any physical spaces. This represents a strong business potential that should not be ignored by managers. With the growing relevance of the online commerce (e-commerce) it is an interesting challenge to include this strand in business and marketing plans. Online shopping has increased vastly the most recent years and has changed many business sectors. The food business is no exception to this. People are now relying more on buying food online from sources they trust and can ensure reliability. E-commerce has also provided companies to establish business relationships among them, like in the HORECA businesses. This Strategic Marketing Plan is a result of a master thesis and it is for a meat processing black pig company. The aim is to develop the only online black pig dedicated butchery in Portugal, having a solid and traditional company already well sustained in the market. Given that the company has most of its sales coming from big retailers, would be a challenge to develop an online sales channel both to the final customer but to other businesses as well.
Actualmente, a grande maioria das pessoas usa a Internet diariamente. Algumas empresas são agora criadas online e existem somente na Internet, por vezes, sem qualquer espaço físico. Este facto representa um potencial de negócio que não deve ser ignorado pelos gestores. Com a crescente relevância do comércio online (e-commerce) é um desafio interessante a forma incluir esta vertente nos planos de negócio e de marketing. As compras online têm tido um rápido crescimento nos anos mais recentes, mudando a forma de operar em negócios espalhados por vários sectores. O sector alimentício não é excepção. Os consumidores compram agora mais no mercado online quando conhecem a origem dos produtos e sabem que esta garante confiança. O e-commerce permitiu também que as empresas se relacionassem entre si, como por exemplo, no caso do sector da hotelaria. Este plano estratégico de Marketing é o resultado de uma tese de mestrado e visará uma empresa transformadora de carne de porco preto. O objectivo é criar a única empresa com um talho online somente dedicado ao porco preto em Portugal, tendo, no entanto, uma estrutura sólida bem fomentada no mercado. A maioria das vendas da empresa acontece através de grandes retalhistas, será, portanto, um desafio interessante o desenvolvimento canal de vendas online para o cliente final como, também, para outras empresas.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/21161
Thesis identifier: 202567362
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_bernardo_baptista_pereira.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.