Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/20028
acessibilidade
Title: Designing a food-as-a-service business: MK
Authors: Duarte, José Maria Elias
Orientador: Martins, Luis
Keywords: Inovação
Plano de negócios
Restauração
Business plan
Innovation
Food industry
Food delivery
Issue Date: 20-Dec-2019
Citation: DURTE, José Maria Elias - Designing a food-as-a-service business: MK [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/20028>.
Abstract: Este projeto de mestrado tem como objetivo o desenvolvimento de um plano de negócios inovador que permitirá a criação de uma nova empresa, com o nome MK. A industria da restauração, como muitas outras, tem vindo a beneficiar da transformação digital que está a transformar a forma como as empresas entregam valor e a forma como os consumidores se relacionam com as marcas e os seus produtos. Com exposição profissional à constante transformação tecnológica e digital, decidimos analisar e projetar um plano que transforma a forma como os consumidores tratam a sua rotina diária e consomem as suas refeições. Combinando experiência, qualidade e sentido de oportunidade a MK consegue, de forma inovadora, ir ao encontro das expectativas dos jovens adultos residentes na grande Lisboa, uma geração que se distingue pelas suas exigência, hábitos de consumo e adaptabilidade digital. Com recurso ao conhecimento adquirido ao longo do mestrado em gestão de empresas, procurei aplicar conceitos chave e metodologias de referência de forma a analisar o mercado português e concorrentes existentes, que, combinado com a validação de mercado serviu o desenho de um plano de marketing capaz de suportar a criação deste novo negócio.
This master's project aims to develop an innovative business plan that will allow the creation of a new company, named MK. The catering industry, like many others, has been benefiting from the digital transformation that is transforming the way companies deliver value and the way consumers relate to brands and their products. With professional exposure to the constant technological and digital transformation, we decided to analyze and design a plan that transforms the way consumers treat their daily routine and consume their meals. By combining experience, quality and a sense of opportunity, MK is able to innovatively meet the expectations of young adults living in Greater Lisbon, a generation that is distinguished by its demands, consumption habits and digital adaptability. Using the knowledge gained during my Master´s in Business Administration, we sought to apply key concepts and reference methodologies in order to analyze the Portuguese market and existing competitors, which, combined with market validation, served to design a marketing plan capable of to support the creation of this new business.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/20028
Thesis identifier: 202370860
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_jose_elias_duarte.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.