Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19864
acessibilidade
Title: O papel da notoriedade para as ONGDs
Authors: Shestak, Olena Vitaliyivna
Orientador: Cardoso, Fernando Jorge
Keywords: Notoriedade
ONGDs
Organização
Projeto
Desenvolvimento
Parceria
Marketing
Comunicação
Notoriety
NGDO
Organization
Project
Development
Partnership
Communication
Sociologia das organizações
ONG Organização não-governamental
Projeto social
Doação
Issue Date: 16-Dec-2019
Citation: SHESTAK, Olena Vitaliyivna - O papel da notoriedade para as ONGDs [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19864>.
Abstract: A preocupação com o bem-estar comum e a melhoria das condições de vida são destacados nos media. Entre as organizações que se preocupam e desenvolvem vários projetos e campanhas para tal, estão as ONGDs (Organizações Não-Governamentais de Desenvolvimento). Como muitas delas são dependentes de doações, têm de fazer uma comunicação adequada para captar contribuições; como tal não é uma tarefa fácil, têm de recorrer a ferramentas de marketing para esse fim. O presente trabalho de projeto pretende analisar a perceção da população relativamente às ONGDs e aferir a relevância da notoriedade e do marketing para o sucesso das ONGDs.
The concern with the common welfare and improvement of living conditions are increasingly highlighted in all media. Organizations that care about and develop various projects and campaigns to do so are the NGDOs (non-governmental development organizations). As many of them are dependent on donations, they must make adequate communication to awaken the desire of the public to contribute; as this is not an easy task, they must resort to marketing to reach people. This project work aims to study the perception of the public towards the NGDOs and to find out whether marketing and notoriety are relevant to the success of the NGDOs.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19864
Thesis identifier: 202435105
Designation: Mestrado em Estudos Internacionais
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Master_Olena_Vitaliyivna_Shestak.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.