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http://hdl.handle.net/10071/19751
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Title: Social capital, organizational learning and enterprise performance: an empirical study on pharmaceutical companies in China
Authors: Ouyang Jingbo
Keywords: Social capital
Organization learning
Social network
Corporate performance
Capital social
Aprendizagem organizacional
Redes de relacionamento
Desempenho organizacional
Issue Date: 3-Jul-2019
Citation: Ouyang Jingbo - http://hdl.handle.net/10071/19751 [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Tese de doutoramento. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19751>.
Abstract: With the transformation and upgrading of China's industrial structure, the market-driven restructuring of the global pharmaceutical value chain and the innovation-led structuring of the pharmaceutical industry have led to increasingly fierce competition among pharmaceutical enterprises and the challenge is choosing to survive or to die. In order to meet these challenges, it is necessary for pharmaceutical enterprises to deeply carry out organizational learning. Therefore, what is the effect that various types of social capital have in promoting intra-organizational and inter-organizational learning in Chinese pharmaceutical enterprises? Which types of organizational learning should be adopted to achieve collaborative innovation and improve innovation performance of Chinese pharmaceutical enterprises, thus promoting their overall performance and sustainable development? Combining empirical research with case study, including normative research, and from the perspective of exploratory learning and exploitative learning, this thesis makes a comprehensive and in-depth study of the impact of social capital on enterprise performance in Chinese pharmaceutical enterprises, theoretically explores the connections between the main research variables, constructs a theoretical model, and puts forward the hypotheses of this study. After validation, the main conclusions are drawn as follows: (1) External social capital is conducive to exploratory learning of pharmaceutical enterprises, while internal social capital is favorable for exploitative learning of pharmaceutical enterprises. (2) Exploratory learning of pharmaceutical enterprises plays a positive role in improving the ability of exploitative learning, but exploratory learning and exploitative learning have different impact on different aspects of enterprise performance. (3) Organizational learning plays an intermediary role between social capital and business performance of pharmaceutical enterprises.
Com a transformação e melhoria da estrutura industrial da China, a que se junta a restruturação da cadeia de valor da indústria farmacêutica, mais orientada para o mercado e para a inovação, o desafio está entre sobreviver ou morrer e, para tal, as empresas desta indústria deverão introduzir na sua estrutura interna formas de aprendizagem organizacional contínua. Que efeito têm os diferentes tipos de capital social na aprendizagem intra e inter organizacional no caso das empresas farmacêuticas na China? Que tipos de aprendizagem organizacional devem ser adoptados para se conseguir melhorar a inovação nessas empresas e assim promover o seu desempenho e desenvolvimento sustentável? Esta tese procura responder a estas perguntas através de um estudo empírico e da análise de um caso para, a partir da perspetiva das aprendizagens incremental e exploratória, estudar o impacto do capital social no desempenho das empresas farmacêuticas chinesas escolhidas como objeto de estudo. Teoricamente exploraram-se as relações entre as variáveis da pesquisa e elaborou-se um modelo conceptual a partir do qual se propuseram as hipóteses. Os principais resultados revelam que: (1) o capital social externo afeta positivamente a aprendizagem exploratória das empresas estudadas enquanto que o mesmo sucede com a influência que o capital social interno tem na aprendizagem incremental; (2) A aprendizagem exploratória desempenha um papel positivo na capacidade de melhorar a aprendizagem incremental mas ambos os tipos de aprendizagem têm impactos diferentes no desempenho das empresas estudadas; (3) a aprendizagem organizacional, refletida na interação entre as aprendizagens exploratória e incremental desempenha um papel mediador no desempenho das empresas objeto da amostra.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19751
Thesis identifier: 101560664
Designation: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

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