Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/19662
Author(s): Baptista, Sílvia de Almeida
Advisor: Mendonça, Sandro
Costa, Cátia Miriam
Date: 20-Dec-2019
Title: Innovating in the healthcare sector: The case of Malo Clinic
Reference: Baptista, S. de A. (2019). Innovating in the healthcare sector: The case of Malo Clinic [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/19662
Keywords: Innovation
Services
Oslo manual
Investment
Malo Clinic
Inovação
Serviços
Manual de Oslo
Investimentos
Clínica Malo
Gestão da inovação
Gestão do conhecimento
Estratégia empresarial
Produção do conhecimento
Medicina dentária
Abstract: The world economy includes companies from various industries that need to know the strategies they must follow to become competitive. With the growing interconnection between technology and science, companies are continuously investing more in knowledge creation and production. Globalization has also enabled companies to establish partnerships that enable knowledge sharing and the transaction of goods and services. The results are both tangible as products and services; and intangible with increased competency of new patents and trademarks. The purpose of this dissertation is to demonstrate the success of the Malo Clinic, a Portuguese oral-care company, through its investment in the creation of knowledge and innovation. The question to be answered is how the company was able to articulate knowledge and information in order to shape strategies to improve innovation; and try to evaluate these results through innovation indicators such as scientific patents and trademarks, through systematic literature review and interview.
A economia mundial inclui empresas de vários setores que necessitam ter o conhecimento das estratégias que devem seguir para se tornarem competitivas. Com a crescente interconexão entre tecnologia e ciência, as empresas aumentam o seu investimento na criação e produção de conhecimento. A globalização também permitiu que as empresas pudessem estabelecer parcerias que permitam a partilha de conhecimento e a transação de bens e serviços. O resultado é uma combinação de resultados tangíveis, como produto ou serviço; e resultados intangíveis, como aumento da competência de novas patentes e marcas comerciais. O objetivo deste trabalho é demonstrar o sucesso da Clínica Malo, uma empresa portuguesa do ramo da medicina dentária, através da sua capacidade de criar conhecimento e investir em inovação. A questão que se pretende responder é como a empresa conseguiu articular conhecimentos e informações de forma a moldar estratégias para melhorar a inovação; e tentar avaliar esses resultados por meio de indicadores de inovação, como patentes científicas e marcas através da revisão sistemática da literatura e entrevista.
Degree: Mestrado em Economia Monetária e Financeira
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_silvia_almeida_baptista.pdf720,71 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.