Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19377
acessibilidade
Title: How are companies addressing sustainability?: the pedagogical case study of Sociedade Central de Cervejas e Bebidas
Authors: Sobral, Sara Nunes
Orientador: Simaens, Ana
Keywords: Sustainability
Social responsibility
International business
Strategy
Sustentabilidade
Responsabilidade social das empresas
Gestão internacional
Estratégia empresarial
Estudo de casos
Cerveja
Trabalho de projeto
Portugal
Issue Date: 29-Nov-2019
Citation: SOBRAL, Sara Nunes - How are companies addressing sustainability?: the pedagogical case study of Sociedade Central de Cervejas e Bebidas [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19377>.
Abstract: Companies are being called to action by their consumers and even by governments. Both “Sustainability” and “Corporate Social Responsibility”, however, are still very broad concepts, which makes it harder for organizations to successfully implement a business strategy that takes into account and compensates for the impact of their operations in society. This pedagogical case study is focused on Sociedade Central de Cervejas e Bebidas, one of the two leading Portuguese brewers and which is part of the Heineken Group, and how it has developed its own sustainability strategy – more, how has Heineken, as an international group, contributed to this process? Taking this into account, the case study explores strategic management tools for organizations to understand their environment and capabilities and to recognize potential barriers when setting the strategic path. Additionally, it identifies not only why are companies tackling sustainability, but also which challenges do they face when so doing. As such, this case study represents a useful tool to realize the magnitude of strategic management on a real company and provides outlines for consideration when seeking to implement a sustainability strategy.
As empresas estão a ser chamadas à ação. Tanto pelos seus consumidores como também pelos governos. No entanto, tanto “sustentabilidade” como “responsabilidade social corporativa” ainda são dois conceitos bastante vagos, o que dificulta, por parte das empresas, a implementação bem-sucedida de uma estratégia de negócio que tenha em consideração e compense o impacto das suas operações na sociedade. Este caso de estudo foca-se na Sociedade Central de Cervejas e Bebidas, uma das duas cervejeiras Portuguesas líderes de mercado e que é detida pelo Grupo Heineken, e em como esta desenvolveu a sua estratégia de sustentabilidade – mais, como é que a Heineken, enquanto grupo internacional, contribuiu para este processo? Tendo isso em conta, o caso de estudo explora ferramentas de gestão estratégica para as organizações compreenderem o ambiente em que operam e as suas capacidades, bem como reconhecerem possíveis barreiras na definição do percurso estratégico. Além disso, identifica não só o porquê de as empresas estarem a abordar a sustentabilidade, mas também quais os desafios com que se deparam ao fazê-lo. Desta forma, este caso de estudo representa uma ferramenta útil para entender a magnitude da gestão estratégica de uma empresa real e faculta linhas gerais a ter em consideração aquando da implementação de uma estratégia de sustentabilidade.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19377
Thesis identifier: 202338711
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Master_Sara_Nunes_Sobral.pdf3.41 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.