Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/19321
Author(s): Sahti, Rati Bhavna
Advisor: Ramalho, Nelson
Date: 20-Nov-2019
Title: Creating an employer brand index
Reference: Sahti, R. B. (2019). Creating an employer brand index [Dissertação de mestrado, Iscte-Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/19321
Keywords: Employer branding
Index
Human resources
Employer reputation
Gestão de recursos humanos
Marca
Imagem institucional
Qualidade
Abstract: Employer Branding is found to be the most important HR topic in the Netherlands for 2019 (van der Spek & Sylva, 2018). Despite several studies about employer branding little is known about employer branding measuring methods. Also, different definitions of employer branding are brought up in previous studies. This study focuses on analyzing employer branding and its dimensions. The purpose of this study is to create a comprehensive employer branding index (EBI). With this index companies will be able to test their own employer branding reputation. The index will give companies insight into which employer branding dimensions should be enhanced for an improved employer branding reputation. The improvements will consequently lead to attracting potential employees as well as retaining current employees. To develop the EBI, literature has been reviewed to not only define what employer branding is, but also which dimensions potentially are comprised in employer branding. The items of previous studies have been compared and selected based on the chosen employer branding definition as well as the ‘three steps employer branding process’ by Backhaus (2004). After the selection of potential employer branding items, the items were validated by examination through a survey. The survey was held among 102 students, mainly with a Bachelor and Master study background. The outcome of this study is an EBI of 27 items categorized in 9 dimensions.
A marca do empregador foi considerada o tópico de RH mais importante na Holanda para 2019 (van der Spek & Sylva, 2018). Apesar de vários estudos sobre a marca do empregador, pouco se sabe sobre os métodos de medição da marca do empregador e existem definições diferentes de marca do empregador em estudos anteriores. Este estudo concentra-se na análise da marca do empregador e nas suas dimensões. O objetivo deste estudo é criar um índice abrangente de marca do empregador (EBI). Com esse índice, as organizações poderão testar sua reputação de marca de empregador. O índice fornecerá às organizações informações sobre que dimensões da marca do empregador devem ser aprimoradas para melhorar a reputação da marca do empregador. As melhorias levarão a atrair potenciais colaboradores e a reter os colaboradores atuais. Para desenvolver o EBI, a literatura foi revista para não apenas definir o que é realmente a marca do empregador, mas também que dimensões potencialmente compõem a marca do empregador. Os itens de estudos anteriores foram comparados e selecionados com base na definição de marca do empregador escolhida, bem como no 'processo de marca do empregador em três etapas' por Backhaus (2004). Após a seleção dos itens potenciais da marca do empregador, os itens foram validados por exame através de um inquérito. O inquérito por questionário foi realizado a 102 alunos, principalmente a frequentar licenciatura ou mestrado. O resultado deste estudo é um EBI de 27 itens categorizados em 9 dimensões.
Degree: Mestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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