Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19203
acessibilidade
Title: The role of education towards sustainable development: the case study of AIESEC & Harvesting Future Leaders’ Education Project in Jakarta, Indonesia
Authors: Louro, Rita Santos Gil
Orientador: Carvalho, Clara
Keywords: Sustainable development
Agenda 2030
Education
EFA
ESD
Innovation
Inequality
AIESEC
Harvesting Future Leaders
Indonesia
Children
Desenvolvimento sustentável
Educação
EPT
EDS
Inovação
Desigualdade social
Criança
Sociologia da educação
Inclusão social
Qualidade do ensino
Estudo de casos
Jacarta -- Indonésia
Issue Date: 6-Nov-2019
Citation: LOURO, Rita Santos Gil - The role of education towards sustainable development: the case study of AIESEC & Harvesting Future Leaders’ Education Project in Jakarta, Indonesia [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19203>.
Abstract: The Agenda 2030 with its seventeen Sustainable Development Goals is the most comprehensive, universal and ambitious document ever adopted by the United Nations, whose ultimate goals is to leave no-one behind, taking into account the needs of all people, especially the different vulnerable groups in the society. This focus on inclusiveness underscores the need to identify who is being left behind and in what ways. The purpose of the study is to elaborate on the importance of the role of education and its positive impact as a potential foundation of the sustainable development agenda, while evaluating how AIESEC has facilitated the development of leadership skills among the youth population by encouraging them to think critically as well as take action towards the achievement of a more sustainable world. As such, the dissertation assessed the work conducted by Harvesting Future Leaders in providing quality and innovative education to rural children in Jakarta, Indonesia. Moreover, the dissertation will consider that a key issue is to define the most effective enabler and accelerator of sustainable development, to nurture the power of sustainability and development multipliers of every society. Accordingly, it will be addressed the ways the debate on sustainable development should turn from ‘what’ to ‘how’ in order to implement the Agenda 2030. People are asking how we can turn ambitious goals into meaningful improvements, regarding which education is a crucial part of the answer.
A Agenda 2030 com os seus dezassete Objetivos de Desenvolvimento Sustentável constitui o documento mais universal e ambicioso alguma vez adotado pelas Nações Unidas, cujo objetivo é não deixar ninguém para trás, tendo em conta as necessidades de todas as pessoas, principalmente dos grupos mais vulneráveis que constituem uma sociedade. A importância atribuída à inclusão sublinha, portanto, a necessidade de identificar quem é deixado para trás e de que maneira. O objetivo do estudo aqui apresentado é abordar a importância do papel da educação como pilar fundamental na consecução da Agenda 2030. Analisar o contributo da AIESEC no desenvolvimento de capacidades de liderança nos jovens, encorajando-os a pensar, a criticar e a incentivá-los a tomarem atitudes tendo em vista a concretização de um mundo sustentável. Para servir este propósito, a dissertação analisou o trabalho conduzido pela Harvesting Future Leaders que tem como objetivo principal proporcionar uma educação de qualidade e inovadora a crianças que vivem em zonas rurais em Jacarta, Indonésia. Acima de tudo, o objetivo aqui em análise é tentar encontrar o procedimento que deve ser utilizado e que melhor se adequa à concretização do desenvolvimento sustentável em qualquer sociedade. Desta maneira, será analisado como é que este estudo sobre o desenvolvimento sustentável deve passar de Quê? para Como? a fim de implementar a Agenda 2030. As pessoas perguntam como é que podemos tornar objetivos ambiciosos em mais-valias para as sociedades - para a qual a educação é a parte mais relevante da resposta.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19203
Thesis identifier: 202298892
Designation: Mestrado em Estudos Internacionais
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Master_Rita_Gil_Louro.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.