Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19198
acessibilidade
Title: Spice-it.up: team-cooking experience
Authors: Afat, Pelin
Orientador: Pernas, Gonçalo
Keywords: Business plan
Entrepreneurship
Coaching
Restaurant
Plano de negócios
Empreendedorismo
Treinamento
Restaurante
Issue Date: 20-Nov-2019
Citation: AFAT, Pelin - Spice-it.up: team-cooking experience [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/191198>.
Abstract: The importance of teamwork and its increasing popularity in the business world is undeniable. Due to globalization, companies are under pressure to perform better than before. High targets must be met and revenues must be generated. To achieve these goals a single person is generally not enough. It requires an entire team in order to come up with viable solutions or make significant decisions. Therefore, having a strong team and efficient teamwork is essential in order to succeed in the prevailing global market. For the sake of creating good teams, teambuilding activities are crucial. Every single team member is an individual and has their strengths and weaknesses. Through team-building activities, team members have the opportunity to get to know each other better and build trust in order to share the responsibilities, which should result in reducing the workload and pressure of each individual team member. The following business plan will present a restaurant concept where a customized team-building experience will be offered in the form of providing cooking classes. The business plan is developed in a descriptive way of analysis and divided into three parts. In the first part, which includes the chapters "Introduction", "Literature Review" and "Defining the Concept", the reader will find out the origins of the idea and a detailed description of the company. The second part covers the chapters "Methodology" and "Marketing Plan" where an in depth analysis of the market forces will be given. The last part, which consists of the chapters "Implementation Plan", "Financial Plan" and "Conclusion", deals with the technological and organizational implementation strategies, based on the calculations the opportunities to expand the business and a brief conclusion.
A importância do trabalho de equipa e a sua crescente popularidade no mundo dos negócios é inegável. Devido à globalização as empresas são pressionadas para executar melhor do que antes. Objetivos altos têm de ser atingidos e a receita tem de ser gerada. Para atingir estes objetivos normalmente uma só pessoa não é suficiente. É necessária toda uma equipa de modo a criar soluções viáveis ou tomar decisões significativas. Portanto, ter uma equipa forte e trabalho de equipa eficiente são essenciais para o sucesso e prevalecer no mercado global. Por uma questão de criação de boas equipas, as catividades de "team-building" são cruciais. Cada membro da equipa é um individuo e tem as suas forças e fraquezas. Através de atividades de team-building as equipas têm a oportunidade de se conhecer melhor e ganhar confiança de modo a partilhar responsabilidades, o que deverá resultar na redução da carga de trabalho e pressão em cada individuo da equipa. O plano de negócios abaixo irá apresentar um conceito de restaurante onde será oferecida uma experiência personalizada de team-building na forma de aulas de cozinha. O plano de negócios é desenvolvido numa análise descritiva e dividida em 3 partes. Na 1ª parte que inclui os capítulos "introduções", "revisão literária" e "definição de conceito", o leitor irá descobrir as origens da ideia e uma descrição detalhada da empresa. A 2ª parte incide nos capítulos "metodologia" e "plano de marketing" onde será realizada uma analise profunda das forças de mercado. A ultima parte que consiste nos capítulos "plano de implementação", "plano financeiro" e "conclusão" lida com as estratégias de implementação organizacionais e tecnológicas, baseada em cálculos de oportunidades para expansão do negocio e uma breve conclusão.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19198
Thesis identifier: 202322556
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_pelin_afat.pdf4.07 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.