Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19142
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLopes, Helena-
dc.contributor.authorMachado, Carolina Dias-
dc.date.accessioned2019-12-12T13:48:06Z-
dc.date.available2019-12-12T13:48:06Z-
dc.date.issued2019-11-28-
dc.date.submitted2019-09-
dc.identifier.citationMACHADO, Carolina Dias - Identificação organizacional como principal estratégia de retenção de jovens numa empresa de consultoria de IT: construção de um plano de retenção para a empresa [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19142>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/19142-
dc.description.abstractThe purpose of this project is to show that Organisational Identification can be used as a main strategy to retain young professionals in the IT Consulting business. At the end of the project, a Retention Plan is expected to be constructed for Company A. For data collection, 10 semi-structured individual interviews and 1 focus group of 5 people were conducted. The participants consisted of young people, who already are a part of the Academy Project at the company where the plan is to be implemented and who already are inserted in the job market. The empirical research methods used were qualitative, and two separate content analysis were conducted – one of them to evaluate the information obtained in the interviews and the other for the focus group. Based on the result analysis, we were able to understand that the young people involved value four dimensions: organisational identification with company A, their relationship with company B, salary and benefits and the balance between professional and social life. The conclusions drawn were fundamental to reach the main purpose of the project: the construction of a retention plan for young workers at company A.por
dc.description.abstractEste projeto tem como objetivo mostrar que a Identificação Organizacional pode ser usada como principal estratégia de Retenção de Jovens em Consultoria de IT. No final do projeto é esperada a Construção de um Plano de Retenção para a Empresa A. Para a recolha de dados foram realizadas 10 entrevistas individuais semiestruturadas e 1 focus group composto por 5 pessoas, a jovens que fazem parte do Projeto Academia da empresa de IT onde será implementado o plano e que atualmente já estão inseridos no mercado de trabalho. Os métodos de investigação empírica utlizados foram qualitativos e foram efetuadas duas análises de conteúdo separadamente, às informações recolhidas nas entrevistas e no "focus group". Através da análise dos resultados foi-nos possível perceber que os jovens dão valor a quatro dimensões: identificação organizacional com a empresa A, a relação que têm com a empresa B, remuneração e benefícios e equilíbrio entre a vida profissional e social. As conclusões retiradas foram fundamentais para atingir o objetivo principal do projeto: construção de um plano de retenção de jovens para a empresa A.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectOrganisational identificationpor
dc.subjectRetention planpor
dc.subjectInformation technologiespor
dc.subjectIdentificação organizacionalpor
dc.subjectPlano de retençãopor
dc.subjectTecnologias de informaçãopor
dc.titleIdentificação organizacional como principal estratégia de retenção de jovens numa empresa de consultoria de IT: construção de um plano de retenção para a empresapor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202318532por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociaispor
thesis.degree.nameMestrado em Políticas de Desenvolvimento dos Recursos Humanospor
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_carolina_dias_machado.pdf485.03 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.