Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/18988
acessibilidade
Title: The effects of store atmospherics on the clients' rebranding perception and satisfaction level
Authors: Mateus, Ana Catarina Lopes
Orientador: Santos, Maria Conceição
Trindade, Graça
Keywords: Atmospherics
Merge
Rebranding
Customer satisfaction
Ambiente de loja
Fusão
Mudança de marca
Satisfação do consumidor
Marketing
Estratégias de marca
Fidelidade à Marca
Trabalho de projeto
Issue Date: 23-Oct-2019
Citation: MATEUS, Ana Catarina Lopes - The effects of store atmospherics on the clients' rebranding perception and satisfaction level [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/06/12/18988>.
Abstract: Rebranding and merge processes can lead to the loss of clients. Thus, companies need to work on the success of the post merged brand, in order to guarantee customers’ continuous loyalty and satisfaction. This project aims to analyse the effects of a recent merge with another brand of the same business group. The goal is to suggest improvement proposals in order to minimize the negative effects of the merge on the current and future store rebranding. Besides, the goal of this project is also to contribute to future mergers in different companies and business sectors. The methodology consists in the application of a questionnaire to the customers of the first refurbished store, whose sample is 145 customers, complemented with an analysis of the store’s environment. The results showed that the overall satisfaction with the new brand has been negatively influenced by the merge. Also, it was possible to demonstrate that the fact that the customer has a positive attitude towards the merger is strictly related to the positive effect of their perceptions of the store environment and overall satisfaction with the new brand. Consequently, this project demonstrates that several improvement proposals can be implemented in the company, regarding the rebranding and merge perception and store atmospherics’ satisfaction, in order to minimize any negative effects that may exist.
Os processos de "rebranding" e de fusão podem levar à perda de clientes. Desta forma, as empresas devem concentrar-se no sucesso da marca pós-fusão, a fim de garantir a lealdade e a satisfação contínuas dos clientes. Este projeto visa analisar os efeitos de uma recente fusão com outra marca do mesmo grupo empresarial na satisfação bem como o papel da perceção do ambiente físico da loja. O objetivo é sugerir propostas de melhoria a fim de minimizar os efeitos negativos da fusão nas lojas que já foram remodeladas e as que serão futuramente. Para além disso, o objetivo deste projeto é também contribuir para fusões futuras em diferentes empresas e sectores de atividade. A metodologia consiste na aplicação de um questionário aos clientes da primeira loja remodelada, cuja amostra é de 145 clientes, juntamente com uma análise de observação da loja. Os resultados mostraram que a satisfação global com a nova marca foi negativamente influenciada pela fusão. Também foi possível demonstrar que o facto de o cliente ter uma atitude positiva face à fusão está estritamente relacionado com o efeito positivo das suas perceções sobre a envolvente da loja e satisfação geral com a nova marca. Consequentemente, este projeto comprova que várias propostas de melhoria podem ser implementadas na empresa, ao nível da perceção da fusão e do "rebranding" e na satisfação com a atmosfera da loja, de forma a minimizar os efeitos negativos que possam existir.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/18988
Thesis identifier: 202295257
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_ana_lopes_mateus.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.