Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/18946
acessibilidade
Title: Internationalization of Vivafit
Authors: Marques, Bernardo Miguel Calado
Orientador: Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa
Keywords: Internationalization
Franchising
Gyms
Women’s health
Gestão internacional
Gestão estratégica
Internacionalização das empresas
Desporto
Mulher
Marketing
Análise SWOT
Estudo de casos
Portugal
Issue Date: 24-Sep-2019
Citation: MARQUES, Bernardo Miguel Calado - Internationalization of Vivafit [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/18946>.
Abstract: The thesis analysed the internationalization of Vivafit, a franchise chain of gyms only for women. To obtain the data, the interviewees were interviewed from Portugal, Taiwan, Abu Dhabi and Uruguay, complemented with literature and information on the company's website. The internationalization of Vivafit has been successful, as a result of the following strategies: (i) marketing strategy, aimed at women who care about their body; (ii) differentiation strategy, with the creation of a familiar environment; (iii) offensive strategy, with an environment that leads to creativity and innovation; and (iv) horizontal diversification strategy, with multiple combinations of products and markets. Vivafit's main strengths are specializing in gyms for women only and constant innovation, while weaknesses are the prices practiced and the difficulty to enter in developed countries. Opportunities are in emerging and Muslim countries and the threats in other gyms and in the situation of each country. Through BCG Matrix, in Uruguay Vivafit is Star, in Taiwan and Abu Dhabi is Interrogation and in Portugal is Cash Cow. The ADL Matrix suggests to Uruguay cost reduction, differentiation and attack on small competitors, Taiwan and Abu Dhabi maintain their position, identify a niche and aim for growth and Portugal focus on their position, reduce costs and continue differentiation. In turn, the GE McKinsey Matrix advises Uruguay and Portugal to continue investing in growth, while Abu Dhabi and Taiwan should maintain their position and be selective.
A tese analisou a internacionalização da Vivafit, uma cadeia de franchising de ginásios só para mulheres. Para obtenção dos dados, fizeram-se entrevistas aos responsáveis de Portugal, Taiwan, Abu Dhabi e Uruguai, complementadas com literatura e informações do website da empresa. A internacionalização da Vivafit tem tido êxito, resultado das estratégias seguidas: (i) estratégia de marketing, dirigida a mulheres que se preocupam com o corpo; (ii) estratégia de diferenciação, com a criação de um ambiente familiar; (iii) estratégia ofensiva, com um ambiente que conduz à criatividade e inovação; e (iv) estratégia de diversificação horizontal, com múltiplas combinações de produtos e mercados. As principais forças da Vivafit são a especialização em ginásios só para mulheres e a constante inovação, enquanto que as fraquezas são os preços praticados e a dificuldade em entrar em países desenvolvidos. As oportunidades estão nos países emergentes e muçulmanos e as ameaças nos outros ginásios e na situação de cada país. Pela Matriz BCG, no Uruguai a Vivafit é Estrela, em Taiwan e Abu Dhabi é Interrogação e em Portugal é Vaca Leiteira. A Matriz ADL sugere ao Uruguai redução de custos, diferenciação e ataque aos pequenos competidores, a Taiwan e Abu Dhabi manter a posição, identificar um nicho e visar o crescimento e a Portugal focar na sua posição, redução de custos e continuar a diferenciação. Por sua vez, a Matriz GE McKinsey aconselha o Uruguai e Portugal a continuar a investir no crescimento, enquanto que Abu Dhabi e Taiwan devem manter a posição e ser seletivos.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/18946
Thesis identifier: 202287785
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Master_Bernardo_Calado_Marques.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.