Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18896
Author(s): Li Jinnan
Advisor: Martins, Luís
Date: 14-Jun-2019
Title: A business plan: TCM health-preservation club
Reference: Li Jinnan (2019). A business plan: TCM health-preservation club [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18896
Keywords: Business plan
TCM health-preservation club
TCM treatment services
Services operation
Plano de negócio
Marketing de serviços
Serviço de saúde
Medicina tradicional
Mulher
Trabalho de projeto
China
Abstract: This master project has the objective to develop a Business Plan which will enable the launch of a TCM health-preservation club which will offer TCM method servicess for modern female consumers in Anyang area, Henan Province, China. The health problems of modern females are rising rapidly due to the unhealthy lifestyle and environmental problems and the TCM in this area has highly potential market, especially targeting for females. However, based on a ground study, we quickly realised that all clinic or club look alike and propose the same local specialties with less professional and services level. By catching the markt opportunities, we analyse the current market with macro data and comparing them with field data I acquired with a questionnaire and a field trip, I decided to launch a TCM club - the new serves intends to change female relationship with TCM consumption providing them a solution specifically designed to satisfy their needs. It is aiming to use TCM therapy to not only solve females’ health problems, but also improve females' life quality, even achieve longevity. We show in this business plan that our business are low capital requirement business that become quickly profitable and we do not need to have a loan. It should reach a turnover of 47,617€ and a profit of 4,130€ the first year.
O objetivo deste projeto de mestre é desenvolver um Plano de Negócios que poderá abrir um clube de preservação da saúde da Medicina Tradicional Chinesa (MTC), que oferecerá os serviços de métodos da MTC para as consumidoras femininas modernas na área da cidade de Anyang, Província de Henan, China. Devido ao estilo da vida pouco saudável e aos problemas ambientais, os problemas de saúde das mulheres modernas estão a aumentar rapidamente, por isso, a MTC nesta área tem um grande mercado potencial, especialmente direcionada para as mulheres. No entanto, de acordo com um estudo preliminar, percebemos rapidamente que todas clínicas ou clubes locais são parecidos e consideram que eles faltam as especialidades e têm um nível mais baixo. Para aproveitar as oportunidades do mercado, analisamos o mercado atual pelos dados macroeconómicos e comparamos os dados macroeconómicos com os dados adquiridos pelo inquérito e pela viagem de campo, decidi organizar um clube da MTC - os serviços novos que pretendem mudar o relacionamento entre as mulheres e o consumo da MTC a qual lhes fornecerá especificamente as soluções projetadas para satisfazer as suas necessidades. O Clube visa utilizar a terapia da MTC para não só resolver os problemas de saúde das mulheres, mas também para melhorar a qualidade de vida delas, até mesmo prolongar a vida. Manifestamos neste plano de negócios que o nosso negócio é capital baixa, ganha rapidamente o benefício e não precisa empréstimo. No primeiro ano, deve atingir um volume de negócios de 47.617 € e um lucro de 4.130€.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_li_jinnan.pdf1,68 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.