Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/18764
acessibilidade
Title: Critical success factors when exporting "vinho verde"
Authors: Mendes, Tiago João Grilo
Orientador: Silva, Rui Manuel Vinhas da
Marques, Catarina Maria Valente Antunes
Keywords: Wine marketing
Internationalization
Export marketing strategy
Market-entry strategies
Portuguese wine
Vinho verde
Global wine consumption
Wine purchasing
Wine export
Critical success factors
Marketing de vinhos
Estratégias de marketing
Internacionalização
Exportação
Portugal
Issue Date: 7-Dec-2018
Citation: Mendes, T. J. G. (2018). Critical success factors when exporting "vinho verde" [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18764
Abstract: The wine industry has played a major role in Portugal’s economy for some time, much of it due to wine exports. These are critical for firms and a path to be pursued in the process of internationalization, as it is proven to bring greater profitability and success, in this highly competitive sector. However, entering foreign markets can bring many challenges to a firm, and those should be evaluated and measured, in order to understand how to overcome them. The solution to these obstacles is the main focus of this research, where the critical success factors for wine exporting are assessed, by understanding what the wine consumers’ preferences are when it comes to the purchase decision-making process. This was done for wine in general, Portuguese wine and Vinho Verde, in order to establish a comparison between them, and to conclude what are the success factors for the export of Vinho Verde. Results show that improving the promotion of the region of Vinho Verde and the overall quality of the wines may be the key to higher export success in the wine industry.
A indústria do vinho tem tido um papel importante na economia de Portugal nos últimos anos, e em muito se deve à exportação, que é crucial para as empresas no processo de internacionalização e um caminho a ser seguido, já que está provado trazer grande lucro e sucesso, neste sector extremamente competitivo. Contudo, entrar em mercados estrangeiros pode trazer grandes dificuldades a uma empresa, que devem ser avaliadas e medidas, de forma a compreender como as ultrapassar. A solução para esses obstáculos é o principal foco desta pesquisa, onde os fatores críticos de sucesso para a exportação de vinho são avaliados, ao perceber quais são as preferências do consumidor de vinho no que toca ao processo de decisão de compra. Isto foi feito tanto para o vinho em geral, como para o vinho Português e o Vinho Verde, de maneira a estabelecer uma comparação entre eles, e concluir quais são os fatores de sucesso para a exportação de Vinho Verde. Os resultados evidenciam que a maior promoção da região do Vinho Verde e o melhoramento da qualidade dos vinhos pode ser essencial para obter maior sucesso na exportação na indústria do vinho.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/18764
Thesis identifier: 202135446
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_tiago_grilo_mendes.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.