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http://hdl.handle.net/10071/18444
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Title: Social media marketing across cultures: how does consumer behavior on Facebook brand pages differ between cultures
Authors: Guftométros, Myron
Orientador: Guerreiro, João
Keywords: Cross-cultural
Hofstede
Social media marketing
Consumer behavior
Engagement
Marketing
Meios de comunicação de massas
Rede social
Diferença cultural
Comportamento do consumidor
Fidelidade à Marca
Issue Date: 21-Nov-2018
Citation: GUFTOMÉTROS, Myron - Social media marketing across cultures: how does consumer behavior on Facebook brand pages differ between cultures [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2018. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/18444>.
Abstract: This dissertation explores the relationship between culture and social media marketing. Differences in consumer behavior on social media are analyzed. Hofstede’s cultural dimensions are employed to predict these differences between cultures. The data was organically gathered from 6750 posts from 225 different Facebook brand pages and 15 different countries. The gathered data included the engagement metrics such as the amount of likes, shares and comments and the various versions of likes such as: love, wow, funny, angry and sad. To the author’s knowledge this is the first study that uses real world organic data to analyze differences between cultures on social media. Descriptive results are displayed through charts and then the statistical significance is measured through linear regressions. Interesting differences were found that could be explained by Hofstede’s dimensions. One of these is that countries low in individualism and/or high in power distance share posts more than comment on them. Also, the use of the funny and wow emoticon responses seems to be related to higher scores on individualism. These findings have theoretical and practical implications. Some academics posit that cultures are converging, and cultural dimensions are becoming obsolete, because of new communication platforms such as social media (Sobol, Cleveland, & Laroche, 2018). Findings from this dissertation imply that Hofstede’s dimensions could still be powerful predictors of some consumer behavior patterns, even on Facebook. Managers could adopt more viral marketing campaigns in countries where posts get shared more and use invitations to tag friends in the opposite countries. Furthermore, they could become more aware of cultural differences in emoticon sentiment that might influence their success and cater to these expectations accordingly.
Esta dissertação explora a relação entre cultura e marketing de redes sociais. São analisadas as diferenças entre o comportamento do consumidor nas redes sociais. As dimensões culturais de Hofstede são utilizadas para prever as diferenças entre culturas. Os dados foram recolhidos organicamente de 6750 publicações de 225 diferentes marcas de páginas de Facebook e de 15 países diferentes. Os dados recolhidos incluíram as métricas de engajamento, como número de gostos, partilhas, comentários e as várias versões dos gostos, como: adoro, wow, riso, ira, triste. Para o conhecimento do autor, este é o primeiro estudo que usa dados orgânicos do mundo real para analisar as diferenças entre culturas nas redes sociais. Resultados descritivos são exibidos através de gráficos e, em seguida, a significância estatística é medida através de regressões lineares. Foram encontradas diferenças interessantes que poderiam ser explicadas pelas dimensões de Hofstede. Uma delas é que os países com baixo individualismo e/ou alto em distância ao poder, fazem mais partilha de publicações em vez de comentários. Além disso, o uso de reações como riso e wow parecem estar relacionadas com pontuações mais altas em individualismo. Estas descobertas têm implicações teóricas e práticas. Alguns académicos postulam que as culturas estão a convergir e as dimensões culturais estão a tornarse obsoletas, graças às novas plataformas comunicação como as redes sociais (Sobol, Cleveland, & Laroche, 2018). Os resultados desta dissertação indicam que as dimensões de Hofstede ainda podem ser poderosos indicadores de alguns padrões de comportamento do consumidor, mesmo no Facebook. Os gerentes podem adotar mais campanhas de marketing virais em países onde as publicações são mais partilhadas e usar os convites para identificar amigos em países opostos. Além disso, eles podem tornar-se mais conscientes das diferenças culturais no uso das reações emocionais que podem influenciar mais o seu sucesso e atender de acordo com essas expectativas.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/18444
Thesis identifier: 202127850
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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