Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/18374
acessibilidade
Title: Internationalization of small and medium enterprises: the case of SOCEM Group
Authors: Rocha, Magda Alexandra Feliciano
Orientador: Rosa, Álvaro Augusto da
Keywords: Internationalization
FDI
Markets
Small and medium enterprises
Strategy
Gestão de empresas
PME Pequenas e Médias Empresas
Internacionalização
Investimento direto estrangeiro
Mercados
Estratégia empresarial
Indústria de moldes
Trabalho de projeto
Issue Date: 15-Nov-2018
Citation: ROCHA, Magda Alexandra Feliciano - Internationalization of small and medium enterprises: the case of SOCEM Group [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2018. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/18374>.
Abstract: Internationalization is becoming a current process which many enterprises are betting into in order to expand their business. National borders are not being enough to contain the influence of growing globalization and the wishes of achieving new higher goals, even for small and medium enterprises. However, it must not be considered as a simple management topic in which every enterprise succeeds. A lot can go wrong in an internationalization process and enterprises can be seriously jeopardised, especially when it occurs an FDI. Independently of the selected entry mode, there are always factors which are changing and must be taken into account while establishing an internationalization strategy. This case study is a qualitative study on how a small and medium enterprise international expansion for three different markets, operating in the mould industry, can be influenced by certain factors and conditions.
A internacionalização está a tornar-se um processo atual no qual muitas empresas estão a apostar para expandir os seus negócios. As fronteiras nacionais não são suficientes para conter a influência da crescente globalização e os desejos de alcançar novos e mais elevados objetivos, mesmo para pequenas e médias empresas. No entanto, não deve ser considerado como um tópico de gestão simples no qual todas as empresas são bemsucedida. Muito pode correr mal num processo de internacionalização e as empresas podem ser seriamente prejudicadas, especialmente quando ocorre um IDE. Independentemente do modo de entrada selecionado, há sempre fatores que estão a mudar e devem ser levados em conta quando se estabelece uma estratégia de internacionalização. Este estudo de caso é um estudo qualitativo sobre como uma expansão internacional de pequenas e médias empresas para três mercados diferentes, operando na indústria de moldes, pode ser influenciada por certos fatores e condições.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/18374
Thesis identifier: 202135390
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_magda_feliciano_rocha.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.