Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/18368
Author(s): Zafalon, Thiago Rodrigues
Advisor: Guerreiro, João Ricardo Paulo Marques
Date: 29-Nov-2018
Title: On stage: connecting musicians with people
Reference: Zafalon, T. R. (2020). On stage: connecting musicians with people [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18368
Keywords: Startup
Music
Sharing-economy
E-commerce
Internationalization
Business plan
Marketing
Gestão de empresas
Gestão internacional
Mercado da música
Internacionalização das empresas
Relações comerciais
Marketing
Comércio eletrónico
Plano de negócio
Brasil
Abstract: On Stage is a Brazilian Startup that connects musicians and their respective contractors to events. The concept of the startup came from the joint ideas of three Brazilian friends who currently live in Brazil and are working to start the company in early 2019 in the Brazilian market, with future plans to expand operations to Portugal. The type of business proposed by On Stage is considered new and challenging, thus this work aims to explore and better understand the theoretical concepts that are behind this type of business and gain valuable insight into the Portuguese entertainment market. Some principles were studied such as shared economies, e-commerce and internationalization processes, as well as research being conducted with potential clients, both musicians and music contractors, who are the target audience of On Stage. Thus, this thesis has the objective of proposing a Project with external, internal and competitive analysis and is finally having information and actions for implementation. The final product consists of a strategies, operational plan, with recommendations in marketing characteristics: product, price, distribution and communication.
On Stage é uma Startup Brasileira que conecta músicos e seus respectivos contratantes para realização de eventos. A Startup surgiu com a condensação de ideias de três amigos brasileiros que atualmente vivem no Brasil e estão trabalhando para que a empresa entre em operação no início de 2019 no mercado brasileiro e futuramente possa expandir suas operações em Portugal. O tipo de negócio proposto pela On Stage é considerado novo e desafiador, por isso este trabalho visa entender melhor os conceitos teóricos que estão por trás deste tipo de negócio e entender melhor o mercado de entretenimento Português. Foram estudados alguns princípios como economia compartilhada, e-commerce e processos de internacionalização, além de ser aplicada pesquisa a potenciais clientes nas duas pontas que serão atendidas pela On Stage, os músicos e os contratantes de música. Assim, essa tese tem o objetivo de propor um Projeto com análise externa, interna e competitiva e finalmente ter informações e ações para implementar o negócio. O produto final consiste em ter estratégias, plano operacional com recomendações relacionadas à características de marketing: produto, preço, distribuição e comunicação.
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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