Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10071/17944| Autoria: | Cardoso, E. |
| Data: | 2018 |
| Título próprio: | The past, present, and future of Learning Analytics |
| Paginação: | 1021 - 1021 |
| Título do evento: | 3rd Educational Knowledge Management Workshop / International World Wide Web Conference |
| ISBN: | 978-1-4503-5640-4 |
| DOI (Digital Object Identifier): | 10.1145/3184558.3193130 |
| Palavras-chave: | Learning analytics Business intelligence Data management Higher education |
| Resumo: | Learning Analytics (LA) is a recent research field, in which Business Intelligence and Analytics techniques are applied to learners and their contexts, with the purpose of acquiring a greater insight about the entire learning process (including outcomes). In this talk, we explore the LA landscape, delving into the definitions, techniques, challenges, and lessons learned. |
| Arbitragem científica: | yes |
| Acesso: | Acesso Aberto |
| Aparece nas coleções: | CIES-CRI - Comunicações a conferências internacionais |
Ficheiros deste registo:
| Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
|---|---|---|---|---|
| p1021-cardoso.pdf | Pós-print | 571,6 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.












