Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/17944
Autoria: Cardoso, E.
Data: 2018
Título próprio: The past, present, and future of Learning Analytics
Paginação: 1021 - 1021
Título do evento: 3rd Educational Knowledge Management Workshop / International World Wide Web Conference
ISBN: 978-1-4503-5640-4
DOI (Digital Object Identifier): 10.1145/3184558.3193130
Palavras-chave: Learning analytics
Business intelligence
Data management
Higher education
Resumo: Learning Analytics (LA) is a recent research field, in which Business Intelligence and Analytics techniques are applied to learners and their contexts, with the purpose of acquiring a greater insight about the entire learning process (including outcomes). In this talk, we explore the LA landscape, delving into the definitions, techniques, challenges, and lessons learned.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CIES-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
p1021-cardoso.pdfPós-print571,6 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.