Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/17766
acessibilidade
Title: News sentiment e os investimentos em marketing
Authors: Mateus, António Miguel Dias
Orientador: Marques, Susana Henriques
Pinheiro, Carlos Manuel
Keywords: Estratégia de Investimento
Instituições financeiras
Comunicação
Publicidade
Eficiência de mercado
Communication mix
Digital communication
Advertising
Financial institutions
Efficient markets
Issue Date: 27-Nov-2018
Citation: Mateus, A. M. D. (2018). News sentiment e os investimentos em marketing [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/17766
Abstract: O presente trabalho estuda a relação entre investimentos e a perceção que a empresa gera no mercado, neste último caso medida por news sentiment. É analisada a relação entre investimentos em publicidade de 299 instituições financeiras da Organização para a Cooperação e Desenvolvimento Económico (OCDE) nos últimos cinco anos (2013-2017) e o news sentiment. Esta relação é económica e estatisticamente significativa, relevando que os investimentos em publicidade são uma função crescente da perceção que os consumidores e o público em geral formam sobre as instituições financeiras.O estudo inovador e os seus resultados, confirmados em testes de robustez, deverão interessar os gestores de marketing, acionistas e público em geral.
This dissertation studies the relationship between advertising and the perception that market ascribes to the firm. We analyze the advertising expense of 299 financial institutions domiciled in OECD countries, spanning the last 5 years (2013 to 2017), and its relationship with news sentiment. This relationship is economically and statistically significant. Advertising expense increases with positive scores of news sentiment, the latter expressing the perception consumers and people at large ascribe financial institutions. This novel study and its results should interest marketing managers and shareholders, as well as people at large.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/17766
Thesis identifier: 202054535
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_antonio_dias_mateus.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.