Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/17525
acessibilidade
Title: The contemporary mediated festival: case study of Portuguese music festival "Bons Sons"
Authors: Hrynevych, Viktoriya
Orientador: Vieira, Jorge Samuel Pinto
Keywords: Contemporary culture
Music
Events
Mediated festival
Portuguese music festival
Bons Sons
Publics of culture
Festas
Música
Indústria cultural
Estratégias de comunicação
Sociologia da cultura
Issue Date: 15-Nov-2018
Citation: Hrynevych, V. (2018). The contemporary mediated festival: case study of Portuguese music festival "Bons Sons" [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/17525
Abstract: The global cultural scene has seen a steady increase in number of music festivals, mainly due to the growing importance of live music shows in the record music industry and therefore artists’ music career. Lately, in the academic field, with the growing importance of social media platforms, the mediated festival has been regarded as an emerging notion to be observed and analysed. This dissertation is thus a case study of a Portuguese music festival Bons Sons, and an attempt to describe its communication strategies and trace its festival goers’ profile. With the use of mixed methods, combining both questionnaires, interviews and ethnography, the research aims to answer if the symbolical image, created and communicated by its organisation team, is reflected on motivations and experience of its public. The results of the research show that there is a relation between these two aspects, as most of the festival goers come to the festival due to its main communicated characteristics such as its communitarian aspect, Portuguese music, as well as for the atmosphere that emerges in Cem Soldos, a small village where it takes place.
O cenário global da cultura tem visto um constante aumento no número de festivais de música, maioritariamente devido ao crescimento de importância dos espetáculos de música ao vivo na indústria de música gravada e, assim, na carreira musical dos artistas. No campo académico, com a crescente importância de plataformas de redes sociais, festival mediático foi visto como uma noção emergente a ser observada e analisada. Esta dissertação é, assim, um estudo de festival de música português Bons Sons, uma tentativa de descrever as suas estratégias comunicacionais e traçar o perfil dos seus festivaleiros. Com o uso de método misto, ao combinar questionários e entrevistas, a pesquisa tem por objetivo responder se a imagem simbólica, criada e comunicada pela organização, é expressa nas motivações e na experiência do seu público. Os resultados da pesquisa mostram uma relação entre estes dois aspetos, visto que a maioria dos festivaleiros vêm ao festival devido às suas principais características comunicadas, tais como o seu sentido comunitário, música portuguesa, assim como também pela atmosfera que emerge na aldeia de Cem Soldos onde o festival acontece.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/17525
Thesis identifier: 202041913
Designation: Mestrado em Comunicação, Cultura e Tecnologias da Informação
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_viktoriya_hrynevych..pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.