Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/16949
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Guerreiro, J.
Eloy, S.
Langaro, D.
Panchapakesan, P.
Data: 2019
Título próprio: Understanding the use of Virtual Reality in Marketing: a text mining-based review
Volume: 100
Paginação: 514 - 530
ISSN: 0148-2963
DOI (Digital Object Identifier): 10.1016/j.jbusres.2018.10.055
Palavras-chave: Virtual reality
Simulated realities
Marketing
Text mining
Resumo: The current study intends to highlight the most relevant studies in simulated realities with special attention to VR and marketing, showing how studies have evolved over time and discussing the findings. A text-mining approach using a Bayesian statistical topic model called latent Dirichlet allocation is employed to conduct a comprehensive analysis of 150 articles from 115 journals, all indexed in Web of Science. The findings reveal seven relevant topics, as well as the number of articles published over time, the authors most cited in VR papers and the leading journals in each topic. The article also provides theoretical and practical implications and suggestions for further research.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica
ISTAR-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Understanding the use of VR.pdfPós-print1,08 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.