Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/1690
acessibilidade
Title: Diário de turma
Authors: Miranda, Maria Madalena Túbal
Orientador: Almeida, Miguel Vale de
Keywords: Classe social
Documentário
Escola secundária
Capital cultural
Social class
Documentary
High school
Cultural capital
Issue Date: 2009
Citation: MIRANDA, Maria Madalena Túbal - Diário de turma [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2009. Tese de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/1690>.
Abstract: O trabalho aqui apresentado é a invocação de um facto, uma morada falsa na minha inscrição no ensino secundário, das suas razões e consequências. É também um conjunto de percursos de vida de um grupo de 7 mulheres, incluindo-me a autora, com idades entre os 32 e os 34 anos, que frequentaram duas escolas secundárias na Reboleira, Amadora entre 1988 e 1993. Este projecto, constituido por um documentário e uma dissertação, procura dar conta das vivências deste grupo de mulheres no liceu e dos seus percursos posteriores.
This work is an account of a fact, a fake adress to my highschool registration , its reasons and its consequences. It is also the life trajectories of a group of seven women, including the author, aged between 32 and 34 years old, who studied in two different highschools in Reboleira, Amadora, from 1988 to 1993. This project, a documentary and this paper, tries to frame their life experiences from high school to nowadays.
URI: http://hdl.handle.net/10071/1690
Designation: Mestrado em Antropologia
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
diariodeturmapdf.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.