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http://hdl.handle.net/10071/16445
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Title: Factors influencing consumer intention to electric car sharing program in China
Authors: Wenhao Deng
Orientador: Pereira, Leandro
Keywords: Time-Shared Rental
Intention
China
Moderating roles
Gestão de empresas
Indústria automóvel
Internet
Comportamento do consumidor
Ecologia
China
Aluguel de time-shared
Intenção
Moderadores indica
Issue Date: 8-May-2018
Citation: WENHAO DENG - Factors influencing consumer intention to electric car sharing program in China [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2018. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/16445>.
Abstract: ime-shared rental has been developed as an emerging model in the area of sharing economy in recent years in China. Since the technology of Internet of Things (IoT) and new energy automobile evolved, there are more and more people paying attention to innovative transportation such as eco-car sharing. As attitude towards eco-car, which may profoundly influence the industry, is on the turning point, the purpose of this dissertation is to examine what influence consumers` intention on e-car sharing and to understand how to better increase consumer intention to use time-shared rental. A 14-item survey was cited and developed to collect data from China delivered through Internet. Responses were collected from 183 participants. The results show that PEOU, GSI and CID have positive impact on intention to use time-shared rental while PE doesn`t associate with it. At the same time, the analysis of moderating roles indicates that neither age nor gender has moderating effect on the relationships between intention and the predicted variables. However, the income level of participants was identified to be the moderator of PE to intention, which is slightly positive.
O aluguel de time-shared foi desenvolvido como um modelo emergente na área de economia compartilhada nos últimos anos na China. Com a evolução prosseguida da tecnologia da Internet of Things (IoT) e da nova energia automóvel, há cada vez mais pessoas a prestar atenção ao transporte inovador, tal como a eco-car sharing. Como a atitude em relação ao eco-car poderá ter grande impacto na indústria, este novo transporte ainda está num ponto de viragem. O objetivo desta dissertação é examinar o que é que influencia a intenção do consumidor em e-car sharing e entender como melhorar a intenção do consumidor em uso o aluguel de time-shared. Uma pesquisa de 14 itens foi citada e desenvolvida para recolher os dados que são transmitidas pela Internet. As respostas foram obtidas de 183 participantes. Os resultados mostram que PEOU, GSI e CID têm um impacto positivo na intenção de uso do aluguel time-shared enquanto o PE não se associa a ele. Ao mesmo tempo, a análise dos papéis moderadores indica que nem a idade nem o gênero têm efeito moderador nas relações entre a intenção e as variáveis previstas. No entanto, o nível de rendimento dos participantes foi identificado como sendo o moderador da PE para intenção, o que é ligeiramente positivo.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/16445
Thesis identifier: 201913941
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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