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dc.contributor.advisorMa Shaozhuang-
dc.contributor.authorCuijian Yin-
dc.date.accessioned2018-07-09T16:11:49Z-
dc.date.available2018-07-09T16:11:49Z-
dc.date.issued2017-12-21-
dc.date.submitted2017-03-
dc.identifier.citationYin, C. (2017). Strategic analysis of overseas chinese language media: the case of jornal Puxin [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/16285pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/16285-
dc.description.abstractOverseas Chinese language media played an important role in the new era since the “One belt, one road” and “Chinese Dreams” have been proposed. They can not be ignored in the globalization development. They are the bridges connected China with other countries, especially under the direction of a set of Chinese strategies. However, they also have been being trapped in the new era with increasing competition. This thesis, taking the Jornal Puxin, an overseas Chinese language medium in Portugal, as the case study, emphasizes on the analysis of the current operating situation of overseas Chinese language media base on the related theories of strategic management such as PEST analysis, Five Forces analysis, VRIO analysis. It is necessary for overseas Chinese language media to transform and develop due to their existing hardships under the increasing competitive environment. In the end of this thesis, according to the case study, strategies are recommended for the case study as solutions to overseas Chinese language media in trouble. The purpose of this thesis is to provide a basis of the study of overseas Chinese language media by developing a case study with strategic management knowledge.por
dc.description.abstractOs media chineses no estrangeiro têm apresentado um importante papel na nova era desde que o “One belt, one road” e o “Chinese Dreams” foram propostos, sendo esses impossíveis de se ignorar no desenvolvimento da globalização. Eles são as conexões da China com outros países, especialmente sob as diretrizes de um conjunto de estratégias chinesas para tal. No entanto, os media chineses no estrangeiro vêm sendo limitados na nova era com a crescente competição. O presente trabalho escolheu o Jornal Puxin como representante dos media chineses em Portugal para desenvolvimento de um caso de estudo, o qual analisou a sua situação através de teorias de gestão estratégica como a análises PEST, o modelo das Cinco Forças de Porter e o de VRIO. O resultado evidenciou a necessidade dos media chineses em Portugal em evoluir e desenvolver novas estratégias para enfrentar as existentes dificuldades inerentes ao ambiente competitivo na qual se inserem. Essas referidas estratégias foram recomendadas no final do estudo de caso.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectOverseas Chinese language mediapor
dc.subjectJornal Puxinpor
dc.subjectPortugalpor
dc.subjectStrategic managementpor
dc.subjectGestão de empresaspor
dc.subjectGestão estratégicapor
dc.subjectMeios de comunicaçãopor
dc.subjectImprensapor
dc.subjectEmpresa estrangeirapor
dc.subjectPortugalpor
dc.subjectChinapor
dc.subjectMedia chinesa no estrangeiropor
dc.subjectJornal Puxinpor
dc.titleStrategic analysis of overseas chinese language media: the case of jornal Puxinpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201791315por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2019-07-09-
dc.subject.jelL10-
dc.subject.jelM10-
dc.subject.jel1L Industrial organization-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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