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http://hdl.handle.net/10071/16279
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Title: The strategy of implementation of a shared service center by Europcar
Authors: Arouca, Mafalda Osório de Menezes Corrêa
Orientador: Costa, Renato Lopes da
Keywords: Strategy
Value
Competitive advantage
Shared Services Center
Estratégia empresarial
Vantagem competitiva
Modelos organizacionais
Empresa multinacional
Estratégias hospitalares
Valor
Centro de serviços partilhados
Issue Date: 27-Nov-2017
Citation: AROUCA, Mafalda Osório de Menezes Corrêa - The strategy of implementation of a shared service center by Europcar [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/16279>.
Abstract: Between always uncertain conditions and rapid pace of change, companies face true challenges in such competitive environment when trying to achieve viable solutions to improve their performance in order to survive in the competitive world and more than that, to create value. To accomplish those objectives, over the years, new ideas and revolutions have taken place in the organizational and productive path of the firms. One of the best and most recent examples of that fact is the appearance of so-called Shared Services Centers which have been in the recent years continually delivering increased value, reaching masses of productivity and cost savings as never seen before. To better understand this kind of organizational model, it was developed a case study based on the contribution of a big multinational company Shared Services Center’s employees.
Entre condições sempre incertas e um ritmo de mudança acelerado, as empresas enfrentam verdadeiros desafios num ambiente tão competitivo ao tentarem encontrar soluções viáveis que melhorem o seu desempenho de forma a sobreviverem perante a concorrência e mais que isso, que criem valor. Para atingir esses objetivos, ao longo dos anos, novas ideias e revoluções tiveram lugar na organização e produção das firmas. Um dos melhores e mais recentes exemplos deste facto é o aparecimento dos chamados Centros de Serviços Partilhados que têm vindo ano após ano a criar valor, a atingir níveis de produtividade e poupança nunca antes vistos. Para melhor compreender este tipo de modelo organizacional, foi desenvolvido um caso de estudo baseado na contribuição dos trabalhadores do Centro de Serviços Partilhados de uma grande empresa multinacional.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/16279
Thesis identifier: 201769158
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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