Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/16145
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSilva, António Vieira da-
dc.contributor.authorCosta, Raquel Monção Fernandes Pinheiro da-
dc.date.accessioned2018-06-15T13:42:25Z-
dc.date.available2018-06-15T13:42:25Z-
dc.date.issued2017-12-22-
dc.date.submitted2017-10-
dc.identifier.citationCOSTA, Raquel Monção Fernandes Pinheiro da - CIN: Internationalization Strategies of the Insecticide Paint Artilin 3A Mate [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/16145>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/16145-
dc.description.abstractIn a globalized world, where information cross countries’ boarders, companies seek new markets and challenges, in order for others to have broader knowledge about the firm and to increase profits by going international. Enterprises must be aware that despite the profit and knowledge increase, there are other factors to be taken into account like the individuals, environment, laws and regulations, resources and strategies on the host country when they want to go international. CIN is a good example of an internationalized company, created in Portugal in 1962, already settled in 31 countries and having different markets such as decoration, industrial and accessories. Nowadays, CIN is developing internationalization strategies to launch in its existing markets a new product called Artilin 3A Mate, an insecticide paint that has a research, innovation and development element to which 11 percent of the human resources of the company are affected. The main objective of this case study is to understand how such a specific product can enter in different markets, either for aesthetic reasons or in order to combat vector-borne diseases. It is also expected to demonstrate how this product launch may be, in pedagogical terms, an example of a company that is betting on the development of a functional high-performance paints (anti-mites, anti-insects and resistant to fungi) that comes up in a context against illnesses like dengue, malaria and zika, distributing it among the markets they are already in.por
dc.description.abstractNum mundo globalizado, a informação atravessa as fronteiras dos países, as empresas procuram novos mercados e desafios, de modo a que outros adquiram um maior conhecimento sobre a empresa e receitas aumentem com a perspectiva de se internacionalizarem. As empresas têm de estar conscientes de que para além do aumento de receitas e conhecimento, existem outros factores a ter em consideração tal como os indivíduos, o ambiente envolvente, as leis e normas, recursos e estratégias no país anfitrião para o qual a empresa se pretende internacionalizar. A CIN é um bom exemplo de uma empresa que se internacionalizou com sucesso. Criada em Portugal em 1962, está actualmente instalada em 31 países abrangendo diferentes tipos de mercado como os da decoração, industrial e dos acessórios. Nos dias de hoje, a CIN está a desenvolver estratégias de internacionalização para lançar nos mercados existentes um novo produto com a designação de Artilin 3A Mate, uma tinta insecticida que decorre de uma extensa actividade de pesquisa, inovação e desenvolvimento à qual estão afectos 11 porcento dos recursos humanos da empresa. O objectivo principal deste estudo de caso é compreender como um produto tão específico poderá entrar em diferentes mercados, tanto por razões estéticas como pelo combate a doenças transmissíveis por insectos. Espera-se também demonstrar como o lançamento deste produto, em termos pedagógicos, pode constituir um exemplo estratégico de uma empresa que está a apostar numa tinta de alta performance (anti - ácaros, anti-insectos e resistentes a fungos) no que toca ao combate de doenças como o dengue, malária e zika, distribuindo-a nos mercados onde já se encontra instalada.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectInternationalizationpor
dc.subjectResearch and developmentpor
dc.subjectVector-Borne diseasespor
dc.subjectInnovationpor
dc.subjectGestão internacionalpor
dc.subjectInternacionalização das empresaspor
dc.subjectEstratégias de desenvolvimentopor
dc.subjectDoença infecciosapor
dc.subjectInovaçãopor
dc.subjectPortugalpor
dc.titleCIN: Internationalization Strategies of the Insecticide Paint Artilin 3A Matepor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201809206por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociaispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Internacionalpor
dc.subject.jelF23-
dc.subject.jelI18-
dc.subject.jel1F International economics-
dc.subject.jel1I Health, education, and welfare-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
raquel_pinheiro_costa_diss_mestrado.pdf3.8 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.