Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/16091
Author(s): | Constantino, Maria Filomena Oliveira |
Advisor: | Rodrigues, Joaquim Manuel Vicente |
Date: | 18-Dec-2017 |
Title: | Estratégia de marketing para a Farmácia Cristina |
Reference: | Constantino, M. F. O. (2017). Estratégia de marketing para a Farmácia Cristina [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/16091 |
Keywords: | Marketing Comportamento do consumidor Lançamento de produto Estratégias de marketing Marketing farmacêutico Lançamento de produtos e serviços Ambiente de loja Marketing digital Consumers behavior Products and services launch Store environment Digital marketing |
Abstract: | O presente projeto tem como objetivo a elaboração de uma estratégia de Marketing para a Farmácia Cristina. A empresa têm como Visão ser uma referência no mercado das Farmácias Portuguesas, como Missão prestar serviços de saúde à comunidade onde se insere e como Valores, a competência, a excelência e a qualidade.
Na primeira fase do trabalho foi feita a análise externa, evidenciando as oportunidades e ameaças e uma análise interna que diagnosticou os pontos fortes e fracos da empresa.
A análise SWOT cruzada e a aplicação do modelo de negócio Canvas à empresa permitiram a identificação de um plano de ação a implementar de modo a atingir um crescimento de 20% das vendas.
O projeto termina com as demonstrações financeiras previsionais, decorrentes às ações a implementar. This project aims to develop a Marketing strategy for Farmácia Cristina. The company has as its main Vision to be a market reference of the Portuguese pharmacies, the Mission is to provide health services to the local community and as core Values competence, excellence and quality. On a first phase, it was performed an external analysis to determine the opportunities and threats, and an internal analysis which identified the strengths and weaknesses of the company. The Cross-SWOT analysis and the application of the Business Model Canvas allowed the identification of an action plan to be implemented in order to achieve, a 20% growth of the company´s sales. The results provide the forecasted financial statements of the company considering future actions to be implemented. |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_maria_oliveira_constantino.pdf | 1,73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.